Čínskemu výrobcovi Geely vyskočil v auguste predaj medziročne až o 429 %.
Autor TASR
Peking 8. septembra (TASR) - Predaj osobných automobilov v Číne vzrástol v auguste medziročne o 28,9 %, najviac za desať rokov. Podporilo ho prudké zvýšenie dopytu po elektrických vozidlách. Uviedlo to vo štvrtok čínske združenie výrobcov osobných automobilov (CPCA). TASR správu prevzala z AFP.
Podľa najnovších údajov sa minulý mesiac predalo v Číne celkovo 1,87 milióna vozidiel. Predaj hybridných a elektrických áut na najväčšom automobilovom trhu na svete sa pritom medziročne zdvojnásobil.
V apríli a v máji sa odbyt áut v Číne výrazne znížil. Konkrétne v apríli sa prepadol o 40,4 %, najviac od roku 2020, a v máji klesol o 17 % v dôsledku blokád spojených s ochorením COVID-19.
Čínska vláda však zaviedla v júli sériu opatrení vrátane predĺženia daňových úľav s cieľom stimulovať predaj elektrických áut v čase spomalenia ekonomiky.
Na čínskom trhu s elektrickými autami je obzvlášť tvrdá konkurencia a výrobcovia sa snažia ťažiť zo štedrých dotácií na nákup týchto vozidiel.
Opatrenia majú zároveň podporiť ekonomiku v čase, keď sporadické blokády na zastavenie šírenia ochorenia COVID-19 po celej krajine utlmili nadšenie spotrebiteľov a podnikateľskú dôveru.
Čínskemu výrobcovi Geely vyskočil v auguste predaj medziročne až o 429 %.
Podľa najnovších údajov sa minulý mesiac predalo v Číne celkovo 1,87 milióna vozidiel. Predaj hybridných a elektrických áut na najväčšom automobilovom trhu na svete sa pritom medziročne zdvojnásobil.
V apríli a v máji sa odbyt áut v Číne výrazne znížil. Konkrétne v apríli sa prepadol o 40,4 %, najviac od roku 2020, a v máji klesol o 17 % v dôsledku blokád spojených s ochorením COVID-19.
Čínska vláda však zaviedla v júli sériu opatrení vrátane predĺženia daňových úľav s cieľom stimulovať predaj elektrických áut v čase spomalenia ekonomiky.
Na čínskom trhu s elektrickými autami je obzvlášť tvrdá konkurencia a výrobcovia sa snažia ťažiť zo štedrých dotácií na nákup týchto vozidiel.
Opatrenia majú zároveň podporiť ekonomiku v čase, keď sporadické blokády na zastavenie šírenia ochorenia COVID-19 po celej krajine utlmili nadšenie spotrebiteľov a podnikateľskú dôveru.
Čínskemu výrobcovi Geely vyskočil v auguste predaj medziročne až o 429 %.