Združenie zverejnilo svoju prognózu v čase, keď sa EÚ chystá v utorok zverejniť plán na získanie desiatok miliárd eur na podporu výroby polovodičov v Európe a zníženie závislosti od ich dovozu z Ázie.
Autor TASR
Paríž 8. februára (TASR) – Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA) očakáva, že sa predaj áut v Európe v roku 2022 zvýši po vlaňajšom poklese, keďže nedostatok mikročipov, ktorý brzdil tento sektor, sa zmierňuje. Informáciu zverejnila TASR na základe správy agentúry AFP, ktorá sa odvoláva na údaje ACEA.
Združenie odhaduje, že počet zaregistrovaných nových osobných áut v 27-člennej Európskej únii (EÚ) tento rok vzrastie o 7,9 % na 10,5 milióna kusov.
V roku 2021 klesol počet zaregistrovaných nových osobných áut o 2,4 % na 9,7 milióna kusov.
Aj napriek predpokladanému nárastu však bude očakávaný objem predaja stále takmer 20 % pod úrovňou z roku 2019, čo bol posledný rok pred vypuknutím pandémie nového koronavírusu. Dôvodom je pokračujúci vážny nedostatok polovodičov, ktorý brzdí výrobu.
ACEA predpokladá, že nedostatok čipov sa tento rok „stabilizuje“.
Združenie zverejnilo svoju prognózu v čase, keď sa EÚ chystá v utorok zverejniť plán na získanie desiatok miliárd eur na podporu výroby polovodičov v Európe a zníženie závislosti od ich dovozu z Ázie.
Združenie tiež informovalo, že zatiaľ čo predaj vozidiel na fosílne palivá klesá, elektrické a plug-in hybridné modely získavajú čoraz väčší podiel na trhu a aktuálne predstavujú takmer jedno z piatich nových áut predaných v EÚ.
"Nemôžeme však zabúdať, že je to stále dosť krehký trh," povedal prezident ACEA Oliver Zipse, ktorý je zároveň generálnym riaditeľom BMW Group. Pripomenul, že tento trh "je veľmi závislý od podporných opatrení, ako sú stimuly na nákup a predovšetkým široká dostupnosť nabíjacej infraštruktúry".
Aj ACEA upozorňuje, že „tempo zavádzania infraštruktúry výrazne zaostáva za dopytom spotrebiteľov po nabíjateľných elektrických autách“, pričom ich predaj rastie štyrikrát rýchlejšie ako inštalácia nabíjacích staníc.
Vzhľadom na to, že EÚ si dala za cieľ ukončiť predaj nových benzínových a naftových áut od roku 2035, národné vlády a Európsky parlament diskutujú o kontinentálnych normách pre nabíjacie stanice.
Združenie odhaduje, že počet zaregistrovaných nových osobných áut v 27-člennej Európskej únii (EÚ) tento rok vzrastie o 7,9 % na 10,5 milióna kusov.
V roku 2021 klesol počet zaregistrovaných nových osobných áut o 2,4 % na 9,7 milióna kusov.
Aj napriek predpokladanému nárastu však bude očakávaný objem predaja stále takmer 20 % pod úrovňou z roku 2019, čo bol posledný rok pred vypuknutím pandémie nového koronavírusu. Dôvodom je pokračujúci vážny nedostatok polovodičov, ktorý brzdí výrobu.
ACEA predpokladá, že nedostatok čipov sa tento rok „stabilizuje“.
Združenie zverejnilo svoju prognózu v čase, keď sa EÚ chystá v utorok zverejniť plán na získanie desiatok miliárd eur na podporu výroby polovodičov v Európe a zníženie závislosti od ich dovozu z Ázie.
Združenie tiež informovalo, že zatiaľ čo predaj vozidiel na fosílne palivá klesá, elektrické a plug-in hybridné modely získavajú čoraz väčší podiel na trhu a aktuálne predstavujú takmer jedno z piatich nových áut predaných v EÚ.
"Nemôžeme však zabúdať, že je to stále dosť krehký trh," povedal prezident ACEA Oliver Zipse, ktorý je zároveň generálnym riaditeľom BMW Group. Pripomenul, že tento trh "je veľmi závislý od podporných opatrení, ako sú stimuly na nákup a predovšetkým široká dostupnosť nabíjacej infraštruktúry".
Aj ACEA upozorňuje, že „tempo zavádzania infraštruktúry výrazne zaostáva za dopytom spotrebiteľov po nabíjateľných elektrických autách“, pričom ich predaj rastie štyrikrát rýchlejšie ako inštalácia nabíjacích staníc.
Vzhľadom na to, že EÚ si dala za cieľ ukončiť predaj nových benzínových a naftových áut od roku 2035, národné vlády a Európsky parlament diskutujú o kontinentálnych normách pre nabíjacie stanice.