Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 5. november 2024Meniny má Imrich
< sekcia Ekonomika

Predaj áut v Európskej únii spomalil v marci tempo rastu na zhruba 6 %

Ilustračná snímka Foto: TASR/AP

Z najväčších trhov najvýraznejší rast zaznamenalo Taliansko, kde predaj áut vzrástol v marci o 17,4 %. Na druhej strane, v Španielsku a Nemecku predaj áut minulý mesiac mierne klesol.

Brusel 15. apríla (TASR) - Predaj áut v Európskej únii pokračoval v marci v raste, tempo rastu sa však v porovnaní s februárom výrazne spomalilo. Napriek tomu je to už 31. rastový mesiac po sebe. Ukázali to dnes zverejnené údaje Európskeho združenia výrobcov automobilov (ACEA). Informovali o tom agentúra DPA a portál RTTNews.

Predaj áut v Európskej únii vzrástol v marci medziročne zhruba o 6 % na 1,745 milióna vozidiel po tom, ako vo februári rast dosiahol 14,3 %. Pod spomalenie tempa rastu sa však podpísal aj vplyv veľkonočných sviatkov, ktoré v tomto roku pripadli na marec, zatiaľ čo v minulom roku boli sviatky v apríli. Oproti marcu 2015 sa tak v tohtoročnom marci znížil počet predajných dní.

Z najväčších trhov najvýraznejší rast zaznamenalo Taliansko, kde predaj áut vzrástol v marci o 17,4 %. Nasledovalo Francúzsko s rastom o 7,5 %. V Británii sa v marci predalo o 5,3 % viac áut než v rovnakom mesiaci minulého roka. Na druhej strane, v Španielsku a Nemecku predaj áut minulý mesiac mierne klesol.

Za 1. štvrťrok sa predaj áut v EÚ zvýšil o 8,2 % na 3,82 milióna vozidiel. Z veľkých trhov najvyšší rast opäť zaznamenalo Taliansko, kde sa predaj áut zvýšil oproti 1. kvartálu minulého roka o 20,8 %.

Z automobiliek sa v 1. kvartáli darilo najmä spoločnostiam Fiat-Chrysler, BMW a Daimler. Tie zaznamenali rast v rozmedzí od 11 do 17 %. Nemecký Volkswagen, ktorý zápasí s dôsledkami emisného škandálu, predal v marci o 2,6 % viac áut a predaj vzrástol aj v 1. kvartáli. Podiel na trhu EÚ sa však znížil. V marci klesol medziročne zhruba o 0,7 % na 22,2 %. V 1. štvrťroku dosiahol podiel Volkswagenu na trhu EÚ 23,3 %, zatiaľ čo v rovnakom období pred rokom ovládala automobilka 24,3 % trhu.