Z jednotlivých značiek sa v júni najviac predávala ruská značka Lada.
Autor TASR
Moskva 5. júla (TASR) - Predaj áut v Rusku vzrástol v júni o viac než 150 % a pokračuje tak v prudkom raste, ktorý zaznamenal aj v predchádzajúcom mesiaci. Automobilový trh v Rusku sa tak postupne zotavuje z prepadu zaznamenaného v minulom roku, keď sektor doplatil na sankcie západných štátov voči Rusku pre útok na Ukrajinu. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters, ktorá sa odvolala na analytickú spoločnosť Autostat.
V Rusku sa v júni predalo 82.407 áut, uviedla firma Autostat, ktorá citovala údaje partnerskej firmy PPK. V porovnaní s júnom minulého roka to znamená rast o 151,8 %. V máji sa v krajine predalo 72.171 áut, čo medziročne predstavovalo rast o takmer 163 %.
Za minulý rok klesol predaj áut v Rusku o 59 %, keďže ruský automobilový priemysel bol do vojny na Ukrajine silne závislý od zahraničných investícií a dovozu komponentov. Po uvalení sankcií sa prepadla výroba aj objem predaja.
Z jednotlivých značiek sa v júni najviac predávala ruská značka Lada. Jej podiel na domácom trhu vzrástol za prvých šesť mesiacov tohto roka na 33,5 % z 20,8-percentného podielu v minulom roku. Výrobca Avtovaz uviedol, že predaj áut Lada vzrástol v júni medziročne takmer štvornásobne.
V dôsledku západných sankcií a odchodu západných automobiliek sa v Rusku stále viac presadzujú čínske značky. Až šesť z prvej desiatky značiek z pohľadu podielu na ruskom trhu sú čínske značky, ako Geely, Haval alebo Chery.
V Rusku sa v júni predalo 82.407 áut, uviedla firma Autostat, ktorá citovala údaje partnerskej firmy PPK. V porovnaní s júnom minulého roka to znamená rast o 151,8 %. V máji sa v krajine predalo 72.171 áut, čo medziročne predstavovalo rast o takmer 163 %.
Za minulý rok klesol predaj áut v Rusku o 59 %, keďže ruský automobilový priemysel bol do vojny na Ukrajine silne závislý od zahraničných investícií a dovozu komponentov. Po uvalení sankcií sa prepadla výroba aj objem predaja.
Z jednotlivých značiek sa v júni najviac predávala ruská značka Lada. Jej podiel na domácom trhu vzrástol za prvých šesť mesiacov tohto roka na 33,5 % z 20,8-percentného podielu v minulom roku. Výrobca Avtovaz uviedol, že predaj áut Lada vzrástol v júni medziročne takmer štvornásobne.
V dôsledku západných sankcií a odchodu západných automobiliek sa v Rusku stále viac presadzujú čínske značky. Až šesť z prvej desiatky značiek z pohľadu podielu na ruskom trhu sú čínske značky, ako Geely, Haval alebo Chery.