Emisný škandál nemeckej automobilky Volkswagen sa aj v marci odrazil na predaji jej rovnomennej značky.
Autor TASR
Frankfurt nad Mohanom 15. apríla (TASR) - Emisný škandál nemeckej automobilky Volkswagen sa aj v marci odrazil na predaji jej rovnomennej značky. Tá opäť zaznamenala pokles ako na domácom, tak aj na celkovom globálnom trhu. Tempo poklesu sa však zmiernilo. Informovala o tom agentúra AP.
Predaj áut rovnomennej značky VW klesol v marci v Nemecku medziročne o 8,2 % na 53.400 vozidiel. V globálnom meradle zaznamenala firma pokles áut tejto značky o 2,7 %, čo znamená pokles už 16. mesiac z posledných 18 mesiacov. Tempo poklesu za marec však bolo miernejšie než vo februári, keď celosvetový predaj rovnomennej značky VW klesol medziročne o 4,7 %. Za celý 1. kvartál klesol celkový predaj áut VW o 1,3 % na 1,46 milióna.
Na druhej strane, v Číne sa predaj áut značky VW zvýšil o 3,6 % na 245.400 vozidiel. Rástol aj predaj v krajinách strednej a východnej Európy, kde dosiahol 9 %.
Volkswagen dopláca na kauzu podvádzania pri emisných testoch, ktorá vypukla v polovici septembra minulého roka. Vtedy americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) oznámila, že firma nainštalovala do veľkého počtu vozidiel v USA s naftovým motorom softvér, ktorý počas testovania maskoval skutočné hodnoty emisií oxidov dusíka. Volkswagen neskôr priznal, že vo svete jazdí s takýmto softvérom okolo 11 miliónov áut.
Predaj áut rovnomennej značky VW klesol v marci v Nemecku medziročne o 8,2 % na 53.400 vozidiel. V globálnom meradle zaznamenala firma pokles áut tejto značky o 2,7 %, čo znamená pokles už 16. mesiac z posledných 18 mesiacov. Tempo poklesu za marec však bolo miernejšie než vo februári, keď celosvetový predaj rovnomennej značky VW klesol medziročne o 4,7 %. Za celý 1. kvartál klesol celkový predaj áut VW o 1,3 % na 1,46 milióna.
Na druhej strane, v Číne sa predaj áut značky VW zvýšil o 3,6 % na 245.400 vozidiel. Rástol aj predaj v krajinách strednej a východnej Európy, kde dosiahol 9 %.
Volkswagen dopláca na kauzu podvádzania pri emisných testoch, ktorá vypukla v polovici septembra minulého roka. Vtedy americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) oznámila, že firma nainštalovala do veľkého počtu vozidiel v USA s naftovým motorom softvér, ktorý počas testovania maskoval skutočné hodnoty emisií oxidov dusíka. Volkswagen neskôr priznal, že vo svete jazdí s takýmto softvérom okolo 11 miliónov áut.