Spoločnosť uviedla, že vlani predala 6,24 milióna vozidiel značky VW.
Autor TASR
Berlín 10. januára (TASR) - Predaj rovnomennej značky automobilky Volkswagen vzrástol v minulom roku na nový rekord, napriek poklesu predaja na čínskom trhu a problémom s dodávkami spôsobenými novými emisnými testami. Tieto problémy však dokázal vykompenzovať zvýšený predaj v Európe, Južnej aj Severnej Amerike.
Spoločnosť uviedla, že vlani predala 6,24 milióna vozidiel značky VW. V porovnaní s predchádzajúcim rokom to predstavuje rast o 0,2 %. Prispel k tomu najmä zvýšený predaj v Európe, Južnej Amerike, ako aj v USA, kde sa v roku 2015 začali emisné problémy automobilky. Napriek rekordu firma uviedla, že rok 2018 bol náročný a podobný bude aj rok 2019.
"Rok 2018 bol poznačený zvýšenou neistotou vo viacerých regiónoch, najmä v druhej polovici roka," povedal Jürgen Stackmann zodpovedný za predaj a marketing značky VW. Narážal najmä na obchodné spory, z nich zvlášť na konflikt medzi USA a Čínou.
"Aj rok 2019 bude rokom obrovských výziev pre našu značku. Chceme sa viac zamerať na ziskovosť," povedal prevádzkový riaditeľ Ralf Brandstätter.
Čo sa týka čínskeho trhu, predaj áut značky VW klesol o 2,1 %. V rámci väčšieho Ázijsko-tichomorského regiónu sa predaj jej vozidiel znížil o 1,7 %. V Európe vzrástol predaj vlani o 3,6 %, problémy mala ale firma v závere roka potom, ako od septembra začali platiť nové emisné testy.
Elektrických a hybridných vozidiel predala značka VW zhruba 50.000. To je o 13 % viac než v predchádzajúcom roku.
Spoločnosť uviedla, že vlani predala 6,24 milióna vozidiel značky VW. V porovnaní s predchádzajúcim rokom to predstavuje rast o 0,2 %. Prispel k tomu najmä zvýšený predaj v Európe, Južnej Amerike, ako aj v USA, kde sa v roku 2015 začali emisné problémy automobilky. Napriek rekordu firma uviedla, že rok 2018 bol náročný a podobný bude aj rok 2019.
"Rok 2018 bol poznačený zvýšenou neistotou vo viacerých regiónoch, najmä v druhej polovici roka," povedal Jürgen Stackmann zodpovedný za predaj a marketing značky VW. Narážal najmä na obchodné spory, z nich zvlášť na konflikt medzi USA a Čínou.
"Aj rok 2019 bude rokom obrovských výziev pre našu značku. Chceme sa viac zamerať na ziskovosť," povedal prevádzkový riaditeľ Ralf Brandstätter.
Čo sa týka čínskeho trhu, predaj áut značky VW klesol o 2,1 %. V rámci väčšieho Ázijsko-tichomorského regiónu sa predaj jej vozidiel znížil o 1,7 %. V Európe vzrástol predaj vlani o 3,6 %, problémy mala ale firma v závere roka potom, ako od septembra začali platiť nové emisné testy.
Elektrických a hybridných vozidiel predala značka VW zhruba 50.000. To je o 13 % viac než v predchádzajúcom roku.