Lítium-iónové batérie sa používajú aj v lekárskych prístrojoch, smartfónoch, elektrickom náradí a elektrických bicykloch.
Autor TASR
Berlín 16. júna (TASR) - Tempo rastu predaja v nemeckom sektore batérií sa v minulom roku zdvojnásobilo na 35 %. Dôvodom bol najmä zvýšený dopyt po lítium-iónových batériách pre elektrické automobily. Ukázali to v stredu údaje združenia z elektrotechnického priemyslu Zentralverband der elektrotechnischen (ZVEI).
„Zvlášť predaj lítium-iónových batérií enormne vzrástol,“ povedal novinárom Christian Eckert zo združenia ZVEI.
Konkrétne celkový obrat na nemeckom trhu s batériami v roku 2020 dosiahol 5,9 miliardy eur, pričom v prípade lítium-iónového segmentu sa zvýšil o 63 % na 3 miliardy eur.
Lítium-iónové batérie sa používajú aj v lekárskych prístrojoch, smartfónoch, elektrickom náradí a elektrických bicykloch.
ZVEI uviedlo, že väčšina lítium-iónových článkov sa doviezla z Ázie a v Nemecku sa z nich vyrobili konečné produkty. Tie okrem domáceho trhu smerovali aj na export na európske a iné zahraničné trhy. Podľa ZVEI vlani vzrástol aj dovoz tzv. batériových buniek z európskych krajín, napríklad z Poľska.
Dopyt po druhom najväčšom segmente, olovnatých batériách, minulý rok klesol o 26 % na 740 miliónov eur. Dôvodom bolo zníženie výroby vozidiel so spaľovacími motormi a vysokozdvižných vozíkov počas tzv. koronakrízy, keď došlo k obmedzeniu aktivity v automobilovom priemysle aj dopytu.
„Zvlášť predaj lítium-iónových batérií enormne vzrástol,“ povedal novinárom Christian Eckert zo združenia ZVEI.
Konkrétne celkový obrat na nemeckom trhu s batériami v roku 2020 dosiahol 5,9 miliardy eur, pričom v prípade lítium-iónového segmentu sa zvýšil o 63 % na 3 miliardy eur.
Lítium-iónové batérie sa používajú aj v lekárskych prístrojoch, smartfónoch, elektrickom náradí a elektrických bicykloch.
ZVEI uviedlo, že väčšina lítium-iónových článkov sa doviezla z Ázie a v Nemecku sa z nich vyrobili konečné produkty. Tie okrem domáceho trhu smerovali aj na export na európske a iné zahraničné trhy. Podľa ZVEI vlani vzrástol aj dovoz tzv. batériových buniek z európskych krajín, napríklad z Poľska.
Dopyt po druhom najväčšom segmente, olovnatých batériách, minulý rok klesol o 26 % na 740 miliónov eur. Dôvodom bolo zníženie výroby vozidiel so spaľovacími motormi a vysokozdvižných vozíkov počas tzv. koronakrízy, keď došlo k obmedzeniu aktivity v automobilovom priemysle aj dopytu.