Koncern zvýšil pred týždňom odhad ročného zisku na základe silného dopytu a rastúcich cien nových vozidiel.
Autor TASR
Mníchov 7. októbra (TASR) - Nemecký výrobca luxusných áut BMW vo štvrtok oznámil, že aj keď jeho produkciu v 3. štvrťroku zasiahol nedostatok polovodičov, s ktorým zápasí väčšina veľkých výrobcov, dokázal predať 593.000 vozidiel všetkých troch značiek, ktoré vlastní. Situácia v zásobovaní však pravdepodobne zostane napätá, takže v nasledujúcich mesiacoch nemožno vylúčiť jej vplyv na predaj, uvádza sa vo vyhlásení spoločnosti, ktorá okrem značky BMW vlastní aj Mini a Rolls-Royce. Celkový predaj koncernu sa pritom v 3. štvrťroku oproti rovnakému obdobiu vlani znížil o 12 %.
Konkurenčný Mercedes-Benz ale zaznamenal za rovnaké obdobie pokles odbytu až o 30 % na 428.000 vozidiel pre nedostatok polovodičov. Upozornil tiež, že pokračujúce problémy "budú mať pravdepodobne vplyv aj na výrobu a predaj v nasledujúcich štvrťrokoch".
Tretí veľký výrobca luxusných áut v Nemecku - Audi, dcérska firma koncernu Volkswagen, má zverejniť údaje o predaji až koncom mesiaca.
Vedúci odbytu v automobilke BMW Pieter Nota vo štvrtok vyjadril „dôveru, že spoločnosť dosiahne svoje ambiciózne ciele v oblasti predaja“ za celý rok. Koncern zvýšil pred týždňom odhad ročného zisku na základe silného dopytu a rastúcich cien nových vozidiel.
Za prvých deväť mesiacov predal koncern 1,932 milióna vozidiel, čo je nárast o 18 % v porovnaní s minulým rokom, keď výrobu zasiahli obmedzenia na zastavenie pandémie nového koronavírusu.
Konkurenčný Mercedes-Benz ale zaznamenal za rovnaké obdobie pokles odbytu až o 30 % na 428.000 vozidiel pre nedostatok polovodičov. Upozornil tiež, že pokračujúce problémy "budú mať pravdepodobne vplyv aj na výrobu a predaj v nasledujúcich štvrťrokoch".
Tretí veľký výrobca luxusných áut v Nemecku - Audi, dcérska firma koncernu Volkswagen, má zverejniť údaje o predaji až koncom mesiaca.
Vedúci odbytu v automobilke BMW Pieter Nota vo štvrtok vyjadril „dôveru, že spoločnosť dosiahne svoje ambiciózne ciele v oblasti predaja“ za celý rok. Koncern zvýšil pred týždňom odhad ročného zisku na základe silného dopytu a rastúcich cien nových vozidiel.
Za prvých deväť mesiacov predal koncern 1,932 milióna vozidiel, čo je nárast o 18 % v porovnaní s minulým rokom, keď výrobu zasiahli obmedzenia na zastavenie pandémie nového koronavírusu.