Koncern v roku 2018 celkovo predal 2,44 milióna vozidiel značiek Mercedes-Benz a Smart. To bolo len o 0,6 % viac než v roku 2017.
Autor TASR
Stuttgart 8. januára (TASR) - Niekoľkomesačné oslabenie odbytu počas leta vlani pribrzdilo rast predaja nemeckej automobilky Daimler.
Koncern v roku 2018 celkovo predal 2,44 milióna vozidiel značiek Mercedes-Benz a Smart. To bolo len o 0,6 % viac než v roku 2017. Z predchádzajúcich rokov bol Daimler zvyknutý na podstatne vyššie tempo rastu predaja.
Počas vlaňajšieho leta odbyt pribrzdilo viacero faktorov, medzi ktoré patril napríklad prechod na nový štandard testovanie emisií a spotreby WLTP. Predaj niekoľko mesiacov po sebe klesal a rásť začal až v októbri.
Šéfka predaja Britta Seegerová označila vlaňajšok za "náročný rok", počas ktorého však Daimler potvrdil svoju líderskú pozíciu v prémiovom segmente.
Predaj kľúčovej značky Mercedes-Benz vlani stúpol o 0,9 % na 2,31 milióna vozidiel. Dôvodom bol veľký záujem v Ázii, a predovšetkým v Číne. Naopak, v Európe a Severnej Amerike odbyt klesol. Motorom predaja zostávajú športovo-úžitkové vozidlá (SUV). Už každý tretí predaný Mercedes patrí do tohto segmentu.
Odbyt značky Smart sa v roku 2018 znížil o 4,6 % na 128.000 áut.
Koncern v roku 2018 celkovo predal 2,44 milióna vozidiel značiek Mercedes-Benz a Smart. To bolo len o 0,6 % viac než v roku 2017. Z predchádzajúcich rokov bol Daimler zvyknutý na podstatne vyššie tempo rastu predaja.
Počas vlaňajšieho leta odbyt pribrzdilo viacero faktorov, medzi ktoré patril napríklad prechod na nový štandard testovanie emisií a spotreby WLTP. Predaj niekoľko mesiacov po sebe klesal a rásť začal až v októbri.
Šéfka predaja Britta Seegerová označila vlaňajšok za "náročný rok", počas ktorého však Daimler potvrdil svoju líderskú pozíciu v prémiovom segmente.
Predaj kľúčovej značky Mercedes-Benz vlani stúpol o 0,9 % na 2,31 milióna vozidiel. Dôvodom bol veľký záujem v Ázii, a predovšetkým v Číne. Naopak, v Európe a Severnej Amerike odbyt klesol. Motorom predaja zostávajú športovo-úžitkové vozidlá (SUV). Už každý tretí predaný Mercedes patrí do tohto segmentu.
Odbyt značky Smart sa v roku 2018 znížil o 4,6 % na 128.000 áut.