Prispeli k tomu najmä čínsky a americký trh, ktoré vykompenzovali pokles dopytu v Európe.
Autor TASR
Londýn 12. apríla (TASR) - Predaj elektrických áut vo svete sa minulý mesiac zvýšil o viac než desatinu. Prispeli k tomu najmä čínsky a americký trh, ktoré vykompenzovali pokles dopytu v Európe. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters, ktorá zverejnila výsledky prieskumu spoločnosti na prieskum trhu Rho Motion.
V marci sa celosvetovo predalo 1,23 milióna batériových elektrických vozidiel (BEV) a plug-in hybridov, uviedla Rho Motion. V porovnaní s marcom minulého roka to znamená rast o 12 %. Tempo rastu sa tak v porovnaní s februárom prudko zrýchlilo, keď vo februári rast dosiahol iba 3 %. Výsledky za druhý mesiac roka však výrazne ovplyvnili oslavy Nového lunárneho roka v Číne.
Na druhej strane, rast predaja sa v ostatných mesiacoch celkovo zmierňuje po tom, ako posledné roky predaje elektrických vozidiel prudko rástli. Dôvodom podľa Rho Motion je, že spotrebitelia čakajú na príchod dostupnejších modelov na trh.
Čo sa týka marca, výsledky smerom nahor potiahli kľúčové trhy Číny a USA spolu s Kanadou. V Číne sa predaj BEV a plug-in hybridov zvýšil o 27 % a v Spojených štátoch a Kanade o 15 %. Vykompenzovali tak slabé výsledky na európskom trhu, kde objem predaja elektrických vozidiel klesol o 9 %.
Rho Motion zároveň očakáva, že tento rok sa predaj elektrických áut zvýši o 25 až 30 %. V roku 2023 sa vo svete predalo 13,6 milióna BEV a plug-in hybridov, čo v porovnaní s rokom 2022 predstavovalo rast o 31 %. Napriek solídnemu zvýšeniu objemu predaja sa tempo rastu oproti vývoju v roku 2022 výrazne spomalilo, keď sa za daný rok predaj elektrických vozidiel zvýšil o 60 %.
V marci sa celosvetovo predalo 1,23 milióna batériových elektrických vozidiel (BEV) a plug-in hybridov, uviedla Rho Motion. V porovnaní s marcom minulého roka to znamená rast o 12 %. Tempo rastu sa tak v porovnaní s februárom prudko zrýchlilo, keď vo februári rast dosiahol iba 3 %. Výsledky za druhý mesiac roka však výrazne ovplyvnili oslavy Nového lunárneho roka v Číne.
Na druhej strane, rast predaja sa v ostatných mesiacoch celkovo zmierňuje po tom, ako posledné roky predaje elektrických vozidiel prudko rástli. Dôvodom podľa Rho Motion je, že spotrebitelia čakajú na príchod dostupnejších modelov na trh.
Čo sa týka marca, výsledky smerom nahor potiahli kľúčové trhy Číny a USA spolu s Kanadou. V Číne sa predaj BEV a plug-in hybridov zvýšil o 27 % a v Spojených štátoch a Kanade o 15 %. Vykompenzovali tak slabé výsledky na európskom trhu, kde objem predaja elektrických vozidiel klesol o 9 %.
Rho Motion zároveň očakáva, že tento rok sa predaj elektrických áut zvýši o 25 až 30 %. V roku 2023 sa vo svete predalo 13,6 milióna BEV a plug-in hybridov, čo v porovnaní s rokom 2022 predstavovalo rast o 31 %. Napriek solídnemu zvýšeniu objemu predaja sa tempo rastu oproti vývoju v roku 2022 výrazne spomalilo, keď sa za daný rok predaj elektrických vozidiel zvýšil o 60 %.