Najviac známok sa štandardne podľa predalo v januári.
Autor TASR
Bratislava 18. apríla (TASR) - Vodiči osobných áut kúpili v prvom štvrťroku tohto roka spolu viac ako 1,52 milióna kusov elektronických diaľničných známok. Podľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) to oproti rovnakému obdobiu minulého roka znamená nárast o 7,1 %.
NDS tak z predaja známok získala za prvé tri mesiace tohto roka 44,6 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). "V predaji vedú ročné elektronické diaľničné známky s viac ako 946.800 predanými kusmi, za nimi sú desaťdňové známky s vyše 504.200 kusmi a nakoniec tridsaťdňové známky s predajom vyše 76.800 kusov," priblížila hovorkyňa NDS Michaela Michalová.
Najviac známok sa štandardne podľa jej slov predalo v januári. "Tento vývoj sa pravidelne opakuje od začiatku predaja diaľničných známok vplyvom pravidelnej novej emisie ročných diaľničných známok a rovnako aj vplyvom zimného dovolenkového obdobia," vysvetlila Michalová. Ďalší nárast očakávajú diaľničiari v čase letných prázdnin, a to najmä pri predaji krátkodobých, prevažne desaťdňových známok.
Motoristi počas prvého štvrťroka tohto roka nakupovali elektronické diaľničné známky najčastejšie na obchodných miestach, za nimi nasledoval nákup prostredníctvom internetovej stránky. "Takýto spôsob predaja elektronických diaľničných známok tvorí viac ako 93 %. Ostatný percentuálny podiel tvoria internetový predaj na objednávku, predaj cez mobilnú aplikáciu a mýtomaty," doplnila Michalová.
Elektronickými diaľničnými známkami platia na Slovensku vodiči osobných áut za jazdu po spoplatnených úsekoch ciest. K dispozícii majú ročnú, mesačnú alebo desaťdňovú diaľničnú známku. Cena ročnej diaľničnej známky je 50 eur, mesačná známka stojí 14 eur a desaťdňová 10 eur. Motoristi si ich môžu kúpiť buď cez internetovú stránku eznamka.sk, cez mobilnú aplikáciu "eznamka" a tiež na predajných miestach, ktoré sú väčšinou na čerpacích staniciach.
NDS tak z predaja známok získala za prvé tri mesiace tohto roka 44,6 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). "V predaji vedú ročné elektronické diaľničné známky s viac ako 946.800 predanými kusmi, za nimi sú desaťdňové známky s vyše 504.200 kusmi a nakoniec tridsaťdňové známky s predajom vyše 76.800 kusov," priblížila hovorkyňa NDS Michaela Michalová.
Najviac známok sa štandardne podľa jej slov predalo v januári. "Tento vývoj sa pravidelne opakuje od začiatku predaja diaľničných známok vplyvom pravidelnej novej emisie ročných diaľničných známok a rovnako aj vplyvom zimného dovolenkového obdobia," vysvetlila Michalová. Ďalší nárast očakávajú diaľničiari v čase letných prázdnin, a to najmä pri predaji krátkodobých, prevažne desaťdňových známok.
Motoristi počas prvého štvrťroka tohto roka nakupovali elektronické diaľničné známky najčastejšie na obchodných miestach, za nimi nasledoval nákup prostredníctvom internetovej stránky. "Takýto spôsob predaja elektronických diaľničných známok tvorí viac ako 93 %. Ostatný percentuálny podiel tvoria internetový predaj na objednávku, predaj cez mobilnú aplikáciu a mýtomaty," doplnila Michalová.
Elektronickými diaľničnými známkami platia na Slovensku vodiči osobných áut za jazdu po spoplatnených úsekoch ciest. K dispozícii majú ročnú, mesačnú alebo desaťdňovú diaľničnú známku. Cena ročnej diaľničnej známky je 50 eur, mesačná známka stojí 14 eur a desaťdňová 10 eur. Motoristi si ich môžu kúpiť buď cez internetovú stránku eznamka.sk, cez mobilnú aplikáciu "eznamka" a tiež na predajných miestach, ktoré sú väčšinou na čerpacích staniciach.