
Dôvodom bolo najmä oslabenie domáceho dopytu.
Automobilka Hyundai Motor predala vlani 4.141.791 vozidiel, o 1,8 % menej než v predchádzajúcom roku. Predaj na domácom trhu pritom klesol medziročne o 7,5 % na 705.010 kusov, zatiaľ čo predaj v zámorí sa znížil len o 0,5 % na 3.436.781 áut.
V roku 2025 plánuje Hyundai Motor predať 4.174.000 áut, z toho 710.000 na domácom trhu v Južnej Kórei.
Dcérska automobilka Kia, druhý najväčší výrobca automobilov v Južnej Kórei, v minulom roku dosiahla nové maximum, keď predala 3.089.457 áut, čo predstavuje medziročný nárast o 0,1 %. Z toho na domácom trhu predala vyše pol milióna kusov, o 4,2 % menej ako v roku 2023, ale predaj v zahraničí vzrástol o 1 % na asi 2,5 milióna áut.
Na globálnom trhu sa najpredávanejším modelom stal športový úžitkový automobil Sportage s predajom 587.717 kusov v roku 2024. Nasledovalo kompaktné SUV Seltos (312.246 kusov) a SUV Sorento (280.705 kusov).
Kia chce v roku 2025 pracovať na udržaní rastu predaja a zároveň posilniť svoju ziskovosť a upevniť si pozíciu poprednej značky v oblasti elektrifikácie.
V tomto roku si Kia stanovila za cieľ predať celkovo 3.216.200 áut, z toho 550.000 na domácom trhu.
Hyundai a Kia predali v roku 2024 dohromady 7,23 milióna vozidiel, čo predstavuje pokles o 1 % oproti roku 2023, pričom solídne predaje v USA im pomohli čiastočne kompenzovať slabý dopyt v Európe a na domácom trhu.
Obe automobilky sa pripravujú na spomaľujúcu sa ekonomiku a politickú neistotu v USA a Južnej Kórei, čo môže ohroziť dopyt po autách.
Nálada spotrebiteľov v Južnej Kórei klesla v decembri najviac od pandémie v roku 2020, keďže krajinu zasiahla politická neistota po tom, ako prezident Jun Sok-jol začiatkom decembra vyhlásil stanné právo.
V USA zase novozvolený prezident Donald Trump pohrozil zavedením univerzálnych ciel vo výške 10 % na dovážaný tovar.
Hyundai Motor minulý rok spustil výrobu v novej továrni v americkom štáte Georgia.
Automobilky nepovedali, ako chcú zvýšiť svoj predaj. Podľa analytikov dosiahnutie ich cieľa môže byť náročné vzhľadom na makroekonomické neistoty v Európe a na rozvíjajúcich sa trhoch.