Volkswagen má za sebou 5,5-ročný nárast predaja, ktorý sa prerušil na jar.
Autor TASR
Wolfsburg 19. júla (TASR) - Predaj koncernu Volkswagen sa po rokoch rekordov znížil. Hlavným dôvodom je oslabenie dopytu v Číne. Informovala o tom agentúra DPA.
Predaj koncernu v júni medziročne klesol o 4,3 %, čo stiahlo do mínusu aj odbyt za celý prvý polrok. Predaj za prvých šesť mesiacov 2015 sa medziročne znížil o 0,5 %, uviedol Volkswagen v piatok (17. 7.) po zatvorení burzy.
Volkswagen má za sebou 5,5-ročný nárast predaja, ktorý sa prerušil na jar. V apríli sa globálny odbyt skupiny znížil o 1,3 a v máji o 2,6 %. Predtým zaznamenal koncern pokles naposledy koncom roka 2009. Dôvody sú známe, predovšetkým spomalenie dopytu v Číne a dramatické prepady na niektorých ďalších trhoch.
"Napätý zostáva okrem Južnej Ameriky a Ruska aj vývoj v Číne. Týmto trhovým zmenám sa nedokázala vyhnúť predovšetkým značka Volkswagen ako líder trhu," uviedol šéf predaja koncernu Christian Klingler.
Predaj kmeňovej značky VW sa v júni medziročne znížil o 8,6 % na 470.700 vozidiel. Odbyt značky nepretržite klesá už deväť mesiacov. Za celý 1. polrok 2015 padol o 3,9 %.
Čína je najdôležitejším trhom pre celý koncern a predovšetkým pre kmeňovú značku VW. Predaj celého koncernu v júni klesol o 3,9 % a značky VW o 6,7 %.
Predaj koncernu v júni medziročne klesol o 4,3 %, čo stiahlo do mínusu aj odbyt za celý prvý polrok. Predaj za prvých šesť mesiacov 2015 sa medziročne znížil o 0,5 %, uviedol Volkswagen v piatok (17. 7.) po zatvorení burzy.
Volkswagen má za sebou 5,5-ročný nárast predaja, ktorý sa prerušil na jar. V apríli sa globálny odbyt skupiny znížil o 1,3 a v máji o 2,6 %. Predtým zaznamenal koncern pokles naposledy koncom roka 2009. Dôvody sú známe, predovšetkým spomalenie dopytu v Číne a dramatické prepady na niektorých ďalších trhoch.
"Napätý zostáva okrem Južnej Ameriky a Ruska aj vývoj v Číne. Týmto trhovým zmenám sa nedokázala vyhnúť predovšetkým značka Volkswagen ako líder trhu," uviedol šéf predaja koncernu Christian Klingler.
Predaj kmeňovej značky VW sa v júni medziročne znížil o 8,6 % na 470.700 vozidiel. Odbyt značky nepretržite klesá už deväť mesiacov. Za celý 1. polrok 2015 padol o 3,9 %.
Čína je najdôležitejším trhom pre celý koncern a predovšetkým pre kmeňovú značku VW. Predaj celého koncernu v júni klesol o 3,9 % a značky VW o 6,7 %.