Predaj v Číne padol o 7,4 %. Čína je najdôležitejším trhom pre Volkswagen, kde koncern predáva takmer 40 % svojich áut a úžitkových vozidiel.
Autor TASR
Wolfsburg 15. marca (TASR) - Predaj koncernu Volkswagen vo februári klesol. Hlavným dôvodom bolo oslabenie čínskeho trhu.
Koncern vo februári dodal zákazníkom 724.000 vozidiel, čo bolo o 1,8 % menej ako v rovnakom mesiaci pred rokom. Predaj v Číne padol o 7,4 %. Čína je najdôležitejším trhom pre Volkswagen, kde koncern predáva takmer 40 % svojich áut a úžitkových vozidiel.
Colný spor medzi Pekingom a Washingtonom má negatívny vplyv na náladu čínskych spotrebiteľov, čo zo značiek koncernu pocítila predovšetkým kmeňová značka VW. Značky Audi a Porsche mali navyše ešte stále problémy s prechodom na novú metódu testovania emisií a spotreby WLTP. Koncernu sa nedarilo ani v Severnej Amerike, naopak, v Európe predaj vo februári mierne stúpol.
Koncern vo februári dodal zákazníkom 724.000 vozidiel, čo bolo o 1,8 % menej ako v rovnakom mesiaci pred rokom. Predaj v Číne padol o 7,4 %. Čína je najdôležitejším trhom pre Volkswagen, kde koncern predáva takmer 40 % svojich áut a úžitkových vozidiel.
Colný spor medzi Pekingom a Washingtonom má negatívny vplyv na náladu čínskych spotrebiteľov, čo zo značiek koncernu pocítila predovšetkým kmeňová značka VW. Značky Audi a Porsche mali navyše ešte stále problémy s prechodom na novú metódu testovania emisií a spotreby WLTP. Koncernu sa nedarilo ani v Severnej Amerike, naopak, v Európe predaj vo februári mierne stúpol.