Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 6. november 2024Meniny má Renáta
< sekcia Ekonomika

Predaj koncernu Volkswagen vo februári klesol o 1,8 %

Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP

Predaj v Číne padol o 7,4 %. Čína je najdôležitejším trhom pre Volkswagen, kde koncern predáva takmer 40 % svojich áut a úžitkových vozidiel.

Wolfsburg 15. marca (TASR) - Predaj koncernu Volkswagen vo februári klesol. Hlavným dôvodom bolo oslabenie čínskeho trhu.

Koncern vo februári dodal zákazníkom 724.000 vozidiel, čo bolo o 1,8 % menej ako v rovnakom mesiaci pred rokom. Predaj v Číne padol o 7,4 %. Čína je najdôležitejším trhom pre Volkswagen, kde koncern predáva takmer 40 % svojich áut a úžitkových vozidiel.

Colný spor medzi Pekingom a Washingtonom má negatívny vplyv na náladu čínskych spotrebiteľov, čo zo značiek koncernu pocítila predovšetkým kmeňová značka VW. Značky Audi a Porsche mali navyše ešte stále problémy s prechodom na novú metódu testovania emisií a spotreby WLTP. Koncernu sa nedarilo ani v Severnej Amerike, naopak, v Európe predaj vo februári mierne stúpol.