Podľa najnovších údajov sa počet nových zaregistrovaných vozidiel v auguste znížil medziročne o 8,4 % na 1.041.856 kusov po júlovom náraste o 1,4 %.
Autor TASR
Paríž 18. septembra (TASR) - Predaj nových automobilov v Európskej únii (EÚ) sa v auguste aj za prvých osem mesiacov 2019 znížil. Oznámilo to v stredu Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA).
Podľa najnovších údajov sa počet nových zaregistrovaných vozidiel v auguste znížil medziročne o 8,4 % na 1.041.856 kusov po júlovom náraste o 1,4 %. Dôvodom však bol najmä veľký porovnávací základ, keďže vlani v auguste predaj áut nečakane prudko vzrástol (o 31,2 %) pred zavedením prísnejších emisných testov v septembri 2018.
Za osem mesiacov od začiatku januára do konca augusta 2019 bolo v EÚ zaregistrovaných viac ako 10,5 milióna nových vozidiel, o 3,2 % menej ako vlani.
Dopyt po nových automobiloch klesol na všetkých piatich hlavných trhoch EÚ s výnimkou Nemecka, kde vzrástol o 0,9 %.
Lídrom na európskom trhu v období január-august zostal nemecký koncern Volkswagen s podielom 24,8 %, ktorý je však menší ako 25,2 % v rovnakom období roku 2018.
Francúzske skupiny PSA a Renault sa umiestnili na druhom a treťom mieste v rebríčku predaja s podielom 16,4 % (PSA) a 10,7 % (Renault). Nasledovali automobilky Hyundai s podielom 6,6 % na európskom trhu a Fiat-Chrysler s podielom 6,3 %.
Podľa najnovších údajov sa počet nových zaregistrovaných vozidiel v auguste znížil medziročne o 8,4 % na 1.041.856 kusov po júlovom náraste o 1,4 %. Dôvodom však bol najmä veľký porovnávací základ, keďže vlani v auguste predaj áut nečakane prudko vzrástol (o 31,2 %) pred zavedením prísnejších emisných testov v septembri 2018.
Za osem mesiacov od začiatku januára do konca augusta 2019 bolo v EÚ zaregistrovaných viac ako 10,5 milióna nových vozidiel, o 3,2 % menej ako vlani.
Dopyt po nových automobiloch klesol na všetkých piatich hlavných trhoch EÚ s výnimkou Nemecka, kde vzrástol o 0,9 %.
Lídrom na európskom trhu v období január-august zostal nemecký koncern Volkswagen s podielom 24,8 %, ktorý je však menší ako 25,2 % v rovnakom období roku 2018.
Francúzske skupiny PSA a Renault sa umiestnili na druhom a treťom mieste v rebríčku predaja s podielom 16,4 % (PSA) a 10,7 % (Renault). Nasledovali automobilky Hyundai s podielom 6,6 % na európskom trhu a Fiat-Chrysler s podielom 6,3 %.