Predaj plne elektrických automobilov sa v auguste prepadol o 43,9 %, čo bol štvrtý mesiac poklesu po sebe.
Autor TASR
Brusel 19. septembra (TASR) - Predaj nových automobilov v Európskej únii (EÚ) klesol v auguste o 18,3 % na 643.637 kusov a dosiahol najnižšiu úroveň za posledné tri roky, pričom na hlavných trhoch v Nemecku, Francúzsku a Taliansku zaznamenali dvojciferné straty. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters, ktorá zverejnila údaje Európskeho združenia výrobcov automobilov (ACEA).
Predaj plne elektrických automobilov sa v auguste prepadol o 43,9 %, čo bol štvrtý mesiac poklesu po sebe. Nemecko a Francúzsko, dva najväčšie trhy s elektrickými vozidlami v rámci EÚ, zaznamenali prepad o 68,8 % a 33,1 %.
Predaj automobilov v EÚ klesol výrazne pod úroveň, na ktorej sa nachádzal pred pandémiou nového koronavírusu, upozornilo ACEA. Viacerí poprední výrobcovia pritom varovali, že tento trend sa v dohľadnej budúcnosti nemusí zmeniť.
K spomaleniu predaja elektrických vozidiel čiastočne prispeli rozdielne národné politiky v oblasti ekologických stimulov, zatiaľ čo regulačné orgány zaviedli vysoké clá v snahe obmedziť dovoz lacných elektromobilov z Číny.
Registrácie nových automobilov od troch najväčších európskych výrobcov - Volkswagen, Stellantis a Renault klesli oproti predchádzajúcemu roku o 14,8 %, 29,5 % a 13,9 %. Predaj amerického výrobcu elektrických vozidiel Tesla sa znížil o 43,2 % a jeho čínskeho konkurenta SAIC Motor o 27,5 %.
Predaj plne elektrických automobilov sa v auguste prepadol o 43,9 %, čo bol štvrtý mesiac poklesu po sebe. Nemecko a Francúzsko, dva najväčšie trhy s elektrickými vozidlami v rámci EÚ, zaznamenali prepad o 68,8 % a 33,1 %.
Predaj automobilov v EÚ klesol výrazne pod úroveň, na ktorej sa nachádzal pred pandémiou nového koronavírusu, upozornilo ACEA. Viacerí poprední výrobcovia pritom varovali, že tento trend sa v dohľadnej budúcnosti nemusí zmeniť.
K spomaleniu predaja elektrických vozidiel čiastočne prispeli rozdielne národné politiky v oblasti ekologických stimulov, zatiaľ čo regulačné orgány zaviedli vysoké clá v snahe obmedziť dovoz lacných elektromobilov z Číny.
Registrácie nových automobilov od troch najväčších európskych výrobcov - Volkswagen, Stellantis a Renault klesli oproti predchádzajúcemu roku o 14,8 %, 29,5 % a 13,9 %. Predaj amerického výrobcu elektrických vozidiel Tesla sa znížil o 43,2 % a jeho čínskeho konkurenta SAIC Motor o 27,5 %.