Tempo poklesu registrácií však bolo oveľa menšie ako v novembri.
Autor TASR
Brusel 19. januára (TASR) - Predaj nových áut v Európskej únii (EÚ) aj v decembri klesol, ale menej ako v novembri. Ukázali to v utorok údaje Európskeho združenia výrobcov automobilov (ACEA).
Podľa najnovších čísiel ACEA sa počet zaregistrovaných nových osobných áut v EÚ v decembri 2020 znížil medziročne o 3,3 % na 1.031.070 kusov. Tempo poklesu registrácií však bolo oveľa menšie ako v novembri, keď sa znížili o 12 %, a najmenšie za celý minulý rok.
Decembrové štatistiky ukázali tiež, že štyri najväčšie trhy EÚ vykázali veľmi odlišné výsledky. Kým v Taliansku sa predaj nových áut znížil o 14,9 % a vo Francúzsku o 11,8 %, v Nemecku vzrástol až o 9,9 % a v Španielsku bol stabilný.
Za celý rok 2020 sa predaj osobných áut v EÚ prepadol o 23,7 % na 9,9 milióna kusov. To bol najstrmší pokles dopytu v histórii týchto štatistík. Všetkých 27 trhov EÚ zaznamenalo v roku 2020 dvojciferný pokles predaja áut.
Spomedzi najväčších automobilových trhov v regióne vykázalo najprudší pokles Španielsko (-32,3 %), za ktorým nasledovali Taliansko (-27,9 %) a Francúzsko (-25,5 %). Aj nemecký trh s autami, najväčší v EÚ, zaznamenal značné celoročné straty predaja (-19,1 %).
Podľa najnovších čísiel ACEA sa počet zaregistrovaných nových osobných áut v EÚ v decembri 2020 znížil medziročne o 3,3 % na 1.031.070 kusov. Tempo poklesu registrácií však bolo oveľa menšie ako v novembri, keď sa znížili o 12 %, a najmenšie za celý minulý rok.
Decembrové štatistiky ukázali tiež, že štyri najväčšie trhy EÚ vykázali veľmi odlišné výsledky. Kým v Taliansku sa predaj nových áut znížil o 14,9 % a vo Francúzsku o 11,8 %, v Nemecku vzrástol až o 9,9 % a v Španielsku bol stabilný.
Za celý rok 2020 sa predaj osobných áut v EÚ prepadol o 23,7 % na 9,9 milióna kusov. To bol najstrmší pokles dopytu v histórii týchto štatistík. Všetkých 27 trhov EÚ zaznamenalo v roku 2020 dvojciferný pokles predaja áut.
Spomedzi najväčších automobilových trhov v regióne vykázalo najprudší pokles Španielsko (-32,3 %), za ktorým nasledovali Taliansko (-27,9 %) a Francúzsko (-25,5 %). Aj nemecký trh s autami, najväčší v EÚ, zaznamenal značné celoročné straty predaja (-19,1 %).