Podľa KBA počet zaregistrovaných nových áut v Nemecku sa v apríli znížil medziročne o 21,5 % na 180.000 kusov po aprílovom poklese o 17,5 %.
Autor TASR
Berlín 4. mája (TASR) - Predaj nových áut v Nemecku sa v apríli opäť strmo znížil, keďže k problému s dodávateľskými reťazcami sa pridala aj invázia Ruska na Ukrajinu. Ukázali to v stredu údaje Spolkového úradu pre motorové vozidlá (Kraftfahrt-Bundesamt, KBA).
Podľa KBA počet zaregistrovaných nových áut v Nemecku sa v apríli znížil medziročne o 21,5 % na 180.000 kusov po aprílovom poklese o 17,5 %. To zvyšuje tlak na odvetvie, ktoré muselo v roku 2021 výrazne obmedziť výrobu pre pretrvávajúce problémy s dodávkami čipov.
Aj počet predaných áut na batérie medziročne klesol, a to o 6,9 %. Ale ich podiel na trhu stúpol na 12,3 % z vlaňajších 10,4 %.
Vzhľadom na to, že automobilkám začínajú dochádzať ďalšie kľúčové komponenty - káblové zväzky, ktoré sa vyrábajú na Ukrajine, a vzhľadom na západné sankcie proti Moskve, tlak na už aj tak napäté dodávateľské reťazce sa zvyšuje a problémy tohto odvetvia sa zhoršujú.
Podľa analytika spoločnosti EY Petra Fussa prísne blokády na zastavenie šírenia nového koronavírusu v Číne zhoršili tiež problémy, ktorým čelia výrobcovia automobilov. "Súčasná veľmi zložitá situácia potrvá minimálne cez leto," povedal.
Nemecké združenie automobilového priemyslu VDA minulý mesiac znížilo odhad výroby áut v roku 2022 a uviedlo, že tento rok očakáva jej rast na domácom trhu len o 7 % namiesto predchádzajúcich 13 %.
TASR správu prevzala z AFP
Podľa KBA počet zaregistrovaných nových áut v Nemecku sa v apríli znížil medziročne o 21,5 % na 180.000 kusov po aprílovom poklese o 17,5 %. To zvyšuje tlak na odvetvie, ktoré muselo v roku 2021 výrazne obmedziť výrobu pre pretrvávajúce problémy s dodávkami čipov.
Aj počet predaných áut na batérie medziročne klesol, a to o 6,9 %. Ale ich podiel na trhu stúpol na 12,3 % z vlaňajších 10,4 %.
Vzhľadom na to, že automobilkám začínajú dochádzať ďalšie kľúčové komponenty - káblové zväzky, ktoré sa vyrábajú na Ukrajine, a vzhľadom na západné sankcie proti Moskve, tlak na už aj tak napäté dodávateľské reťazce sa zvyšuje a problémy tohto odvetvia sa zhoršujú.
Podľa analytika spoločnosti EY Petra Fussa prísne blokády na zastavenie šírenia nového koronavírusu v Číne zhoršili tiež problémy, ktorým čelia výrobcovia automobilov. "Súčasná veľmi zložitá situácia potrvá minimálne cez leto," povedal.
Nemecké združenie automobilového priemyslu VDA minulý mesiac znížilo odhad výroby áut v roku 2022 a uviedlo, že tento rok očakáva jej rast na domácom trhu len o 7 % namiesto predchádzajúcich 13 %.
TASR správu prevzala z AFP