Predaj áut v Nemecku od začiatku roka stúpa, aj keď stále zostáva výrazne pod úrovňou z roku 2019, čo bol posledný rok pred vypuknutím pandémie nového koronavírusu.
Autor TASR
Berlín 4. augusta (TASR) - Predaj nových áut v Nemecku v júli 2023 pokračoval v raste, poháňaný prudkým zvýšením predaja elektrických vozidiel, keďže problémy dodávateľského reťazca sa naďalej zmierňujú. Ukázali to v piatok údaje Spolkového úradu pre motorové vozidlá (Kraftfahrt-Bundesamt, KBA). TASR o tom informuje na základe správy AFP.
Podľa KBA minulý mesiac zaregistrovali úrady v najväčšej európskej ekonomike celkovo 243.277 nových áut, čo bolo o 18,1 % viac ako vlani v rovnakom mesiaci.
Predaj áut v Nemecku od začiatku roka stúpa, aj keď stále zostáva výrazne pod úrovňou z roku 2019, čo bol posledný rok pred vypuknutím pandémie nového koronavírusu.
Podľa separátnej správy priemyselného združenia VDA výrobcovia v Nemecku, ktoré je domovom automobilových gigantov, ako sú Volkswagen a BMW, vyprodukovali v júli 300.300 vozidiel, o 20 % viac ako v rovnakom období minulého roka.
Automobilový sektor sa postupne zotavuje z problémov v dodávateľskom reťazci, najmä z nedostatku polovodičov, ktorý brzdil výrobu. Júlové výsledky podporili najmä registrácie elektromobilov, ktoré medziročne vzrástli o takmer 70 % a podieľali sa 20 % na celkovom predaji nových áut.
Analytici však varujú, že koniec dotácií na elektromobily pre firemné flotily od septembra bude mať tlmiaci účinok. "Súčasný rozmach registrácií nových elektrických vozidiel je pravdepodobne z veľkej časti spôsobený tým, že firmy chcú stále ťažiť z vládnej dotácie," povedal analytik EY Jan Miller. "Je pravdepodobné, že im čoskoro dôjde dych," dodal.
Experti varovali tiež, že automobilový trh zasiahne slabnúca ekonomika v Nemecku, ktorá sa prepadla do recesie v dôsledku vysokej inflácie a rastúcich úrokových sadzieb.
Podľa KBA minulý mesiac zaregistrovali úrady v najväčšej európskej ekonomike celkovo 243.277 nových áut, čo bolo o 18,1 % viac ako vlani v rovnakom mesiaci.
Predaj áut v Nemecku od začiatku roka stúpa, aj keď stále zostáva výrazne pod úrovňou z roku 2019, čo bol posledný rok pred vypuknutím pandémie nového koronavírusu.
Podľa separátnej správy priemyselného združenia VDA výrobcovia v Nemecku, ktoré je domovom automobilových gigantov, ako sú Volkswagen a BMW, vyprodukovali v júli 300.300 vozidiel, o 20 % viac ako v rovnakom období minulého roka.
Automobilový sektor sa postupne zotavuje z problémov v dodávateľskom reťazci, najmä z nedostatku polovodičov, ktorý brzdil výrobu. Júlové výsledky podporili najmä registrácie elektromobilov, ktoré medziročne vzrástli o takmer 70 % a podieľali sa 20 % na celkovom predaji nových áut.
Analytici však varujú, že koniec dotácií na elektromobily pre firemné flotily od septembra bude mať tlmiaci účinok. "Súčasný rozmach registrácií nových elektrických vozidiel je pravdepodobne z veľkej časti spôsobený tým, že firmy chcú stále ťažiť z vládnej dotácie," povedal analytik EY Jan Miller. "Je pravdepodobné, že im čoskoro dôjde dych," dodal.
Experti varovali tiež, že automobilový trh zasiahne slabnúca ekonomika v Nemecku, ktorá sa prepadla do recesie v dôsledku vysokej inflácie a rastúcich úrokových sadzieb.