LMC Automotive informovala, že predaj nových osobných áut v krajinách západnej Európy dosiahol v apríli 1,22 milióna.
Autor TASR
Paríž 5. mája (TASR) - Predaj áut v západnej Európe sa minulý mesiac vrátil k rastu. Po marcovom poklese o 6 % zaznamenal v apríli rast o viac než 9 %. K obratu prispel najmä tohtoročný termín veľkonočných sviatkov. Uviedla to tento týždeň organizácia LMC Automotive, ktorá zostavuje príslušné údaje.
LMC Automotive informovala, že predaj nových osobných áut v krajinách západnej Európy dosiahol v apríli 1,22 milióna. V porovnaní s aprílom minulého roka to predstavuje rast o 9,1 %. Dôvodom je, že viacero krajín západnej Európy malo v apríli tohto roka viac pracovných dní než v apríli 2017, keď v tom čase boli veľkonočné sviatky v polovici apríla. Tento rok sa rozdelili medzi marec a apríl.
Najvýraznejšie sa predaj áut zvýšil v Španielsku, o 12,3 %. O viac než 10 % vzrástol aj v Británii, čo ale ovplyvnil fakt, že v apríli 2017 predaj klesol.
Výrazne sa predaj zvýšil aj vo Francúzsku a v Nemecku. V prvom prípade vzrástol o 9 %, v druhom o 8 %. V Taliansku sa predaj nových osobných áut zvýšil v apríli o 6,5 %.
LMC Automotive informovala, že predaj nových osobných áut v krajinách západnej Európy dosiahol v apríli 1,22 milióna. V porovnaní s aprílom minulého roka to predstavuje rast o 9,1 %. Dôvodom je, že viacero krajín západnej Európy malo v apríli tohto roka viac pracovných dní než v apríli 2017, keď v tom čase boli veľkonočné sviatky v polovici apríla. Tento rok sa rozdelili medzi marec a apríl.
Najvýraznejšie sa predaj áut zvýšil v Španielsku, o 12,3 %. O viac než 10 % vzrástol aj v Británii, čo ale ovplyvnil fakt, že v apríli 2017 predaj klesol.
Výrazne sa predaj zvýšil aj vo Francúzsku a v Nemecku. V prvom prípade vzrástol o 9 %, v druhom o 8 %. V Taliansku sa predaj nových osobných áut zvýšil v apríli o 6,5 %.