Je to už tretí mesiac po sebe a oveľa strmšie ako v júli. To signalizuje, že dlhová kríza už naplno zasiahla európsky trh a autami.
Autor TASR
Brusel 18. septembra (TASR) - Predaj osobných áut v Európskej únii (EÚ) aj v auguste klesol. Je to už tretí mesiac po sebe a oveľa strmšie ako v júli. To signalizuje, že dlhová kríza už naplno zasiahla európsky trh a autami.
Z údajov európskeho združenia výrobcov osobných automobilov (ACEA) vyplýva, že predaj osobných áut v členských štátoch únie s vylúčením Malty v auguste klesol medziročne o 8,9 %. Na porovnanie, v júli sa dopyt po autách znížil o 7,8 %. Augustový pokles bol najstrmší od februára tohto roka, keď sa predaj nových vozidiel prepadol až o 9,7 %. V máji sa situácia na trhu s automobilmi stabilizovala, ale len nakrátko, pretože už v júni začal dopyt po autách opäť slabnúť.
Tieto údaje signalizujú, že európsky trh s automobilmi už naplno pociťuje dôsledky dlhovej krízy. Svedčí o tom aj augustový pokles predaja áut v Nemecku, najväčšej ekonomike eurozóny, medziročne o 4,7 %, či vo Francúzsku, kde sa odbyt vozidiel znížil ešte viac, o 11,4 %, zatiaľ čo v júli klesol o 0,7 %.
Ani v Taliansku sa situácia nelepší, keďže v auguste sa v tejto krajine predalo o 20,2 % menej vozidiel ako v rovnakom mesiaci minulého roka, čo je takmer rovnako slabý výsledok ako v júli, keď sa ich predaj znížil o 21 %.
Naopak v Španielsku, ktoré zápasí s vysokou nezamestnanosťou, trh s autami v auguste prekvapujúco ožil a ich odbyt stúpol o 3,4 % po júlovom poklese predaja o 17,2 %.
Za prvých osem mesiacov roka sa počet zaregistrovaných nových áut v EÚ znížil medziročne o 7,1 %.
Z údajov európskeho združenia výrobcov osobných automobilov (ACEA) vyplýva, že predaj osobných áut v členských štátoch únie s vylúčením Malty v auguste klesol medziročne o 8,9 %. Na porovnanie, v júli sa dopyt po autách znížil o 7,8 %. Augustový pokles bol najstrmší od februára tohto roka, keď sa predaj nových vozidiel prepadol až o 9,7 %. V máji sa situácia na trhu s automobilmi stabilizovala, ale len nakrátko, pretože už v júni začal dopyt po autách opäť slabnúť.
Tieto údaje signalizujú, že európsky trh s automobilmi už naplno pociťuje dôsledky dlhovej krízy. Svedčí o tom aj augustový pokles predaja áut v Nemecku, najväčšej ekonomike eurozóny, medziročne o 4,7 %, či vo Francúzsku, kde sa odbyt vozidiel znížil ešte viac, o 11,4 %, zatiaľ čo v júli klesol o 0,7 %.
Ani v Taliansku sa situácia nelepší, keďže v auguste sa v tejto krajine predalo o 20,2 % menej vozidiel ako v rovnakom mesiaci minulého roka, čo je takmer rovnako slabý výsledok ako v júli, keď sa ich predaj znížil o 21 %.
Naopak v Španielsku, ktoré zápasí s vysokou nezamestnanosťou, trh s autami v auguste prekvapujúco ožil a ich odbyt stúpol o 3,4 % po júlovom poklese predaja o 17,2 %.
Za prvých osem mesiacov roka sa počet zaregistrovaných nových áut v EÚ znížil medziročne o 7,1 %.