K tomuto výsledku prispelo najmä zvýšenie odbytu hlavných európskych značiek Volkswagen a Renault.
Autor TASR
Brusel 16. októbra (TASR) - Predaj nových áut v Európskej únii (EÚ) sa v septembri zotavil z predchádzajúceho poklesu a vzrástol medziročne o 14,4 %. Informovalo o tom v stredu Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA).
K tomuto výsledku prispelo najmä zvýšenie odbytu hlavných európskych značiek Volkswagen a Renault, uviedlo ACEA. Zároveň však pripomenulo, že za strmým medziročným nárastom predaja v septembri 2019 je aj nízky porovnávací základ. Vlani boli totiž v septembri zavedené nové emisné normy WLTP v dôsledku čoho došlo k výraznému poklesu predaja nových áut.
Združenie v stredu oznámilo, že minulý mesiac bolo v EÚ a v krajinách Európskeho združenia voľného obchodu zaregistrovaných 1,29 milióna nových automobilov, zatiaľ čo pred rokom (v septembri 2018) to bolo 1,12 milióna áut. Na ilustráciu, v auguste 2019 počet registrácií klesol medziročne o 8,6 %.
Štyri z piatich hlavných európskych trhov zaznamenali minulý mesiac dvojciferný nárast registrácií, pričom najstrmšie sa zvýšil ich počet v Nemecku, a to o 22,2 %. Druhá priečka patrí Španielsku (18,3 %), tretie bolo Francúzsko (16,6 %) a štvrté Taliansko (13,4 %).
V Británii bolo oživenie na trhu len mierne. Predaj áut v septembri stúpol len o 1,3 %, pretože „neistoty súvisiace s brexitom naďalej ovplyvňovali dôveru spotrebiteľov,“ dodalo ACEA.
Najstrmšie sa minulý mesiac zvýšil odbyt Volkswagenu. Konkrétne predaj jeho hlavnej značky vyskočil o 58,2 %. Predaj modelov Renault stúpol o 30,3 %. V prípade Fiatu sa darilo jeho značke Alfa Romeo, ktorej predaj vzrástol o 25,9 %. Japonský Nissan bol jedným z najväčších porazených v Európe s poklesom odbytu o 7 %.
Spomedzi luxusných modelov vzrástol odbyt Audi o 38,8 %, zatiaľ čo jeho rival Mercedes-Benz zaznamenal nárast predaja o 9,9 % a predaj BMW klesol o 6,6 %.
K tomuto výsledku prispelo najmä zvýšenie odbytu hlavných európskych značiek Volkswagen a Renault, uviedlo ACEA. Zároveň však pripomenulo, že za strmým medziročným nárastom predaja v septembri 2019 je aj nízky porovnávací základ. Vlani boli totiž v septembri zavedené nové emisné normy WLTP v dôsledku čoho došlo k výraznému poklesu predaja nových áut.
Združenie v stredu oznámilo, že minulý mesiac bolo v EÚ a v krajinách Európskeho združenia voľného obchodu zaregistrovaných 1,29 milióna nových automobilov, zatiaľ čo pred rokom (v septembri 2018) to bolo 1,12 milióna áut. Na ilustráciu, v auguste 2019 počet registrácií klesol medziročne o 8,6 %.
Štyri z piatich hlavných európskych trhov zaznamenali minulý mesiac dvojciferný nárast registrácií, pričom najstrmšie sa zvýšil ich počet v Nemecku, a to o 22,2 %. Druhá priečka patrí Španielsku (18,3 %), tretie bolo Francúzsko (16,6 %) a štvrté Taliansko (13,4 %).
V Británii bolo oživenie na trhu len mierne. Predaj áut v septembri stúpol len o 1,3 %, pretože „neistoty súvisiace s brexitom naďalej ovplyvňovali dôveru spotrebiteľov,“ dodalo ACEA.
Najstrmšie sa minulý mesiac zvýšil odbyt Volkswagenu. Konkrétne predaj jeho hlavnej značky vyskočil o 58,2 %. Predaj modelov Renault stúpol o 30,3 %. V prípade Fiatu sa darilo jeho značke Alfa Romeo, ktorej predaj vzrástol o 25,9 %. Japonský Nissan bol jedným z najväčších porazených v Európe s poklesom odbytu o 7 %.
Spomedzi luxusných modelov vzrástol odbyt Audi o 38,8 %, zatiaľ čo jeho rival Mercedes-Benz zaznamenal nárast predaja o 9,9 % a predaj BMW klesol o 6,6 %.