Podľa týchto údajov predaj osobných automobilov v EÚ vo februári medziročne klesol o 7,4 % na 957.052 kusov. V medzimesačnom porovnaní sa znížil o 7,5 %.
Autor TASR
Brusel 18. marca (TASR) - Predaj osobných automobilov v Európskej únii (EÚ) vo februári klesol. Dôvodmi boli najmä zmeny v zdaňovaní vozidiel v členských štátoch EÚ, zhoršenie situácie v globálnej ekonomike a neistota spotrebiteľov. Ukázali to stredu údaje Európskeho združenia výrobcov automobilov (ACEA).
Podľa týchto údajov predaj osobných automobilov v EÚ vo februári medziročne klesol o 7,4 % na 957.052 kusov. V medzimesačnom porovnaní sa znížil o 7,5 %.
„Pokles bol výsledkom kombinácie viacerých faktorov vrátane zmien v zdaňovaní vozidiel v rôznych členských štátoch EÚ, oslabovania globálnych ekonomických podmienok a neistoty spotrebiteľov,“ uviedlo ACEA.
Spomedzi členských štátov EÚ najväčší pokles predaja áut zaznamenalo vo februári Nemecko, a to 10,8 %, nasledovali Taliansko (-8,8 %), Španielsko (-6 %) a Francúzsko (-2,7 %).
Lídrom na trhu v EÚ bol vo februári nemecký koncern Volkswagen s podielom 25,1 %, čo je nárast z 24,5 % vo februári 2019.
Francúzska skupina PSA si udržala druhé miesto s podielom na trhu 17,6 % a Renault bol tretí s 10,5-percentným podielom, nasledovali Fiat Chrysler (7,5 %), Hyundai (7,1 %) a BMW (5,8 %).
Za prvé dva mesiace roka bola celková registrácia nových automobilov v Európskej únii o 7,4 % nižšia ako v rovnakom období minulého roka. V tomto roku zaznamenal každý zo štyroch hlavných trhov v EÚ zatiaľ pokles predaja.
Podľa týchto údajov predaj osobných automobilov v EÚ vo februári medziročne klesol o 7,4 % na 957.052 kusov. V medzimesačnom porovnaní sa znížil o 7,5 %.
„Pokles bol výsledkom kombinácie viacerých faktorov vrátane zmien v zdaňovaní vozidiel v rôznych členských štátoch EÚ, oslabovania globálnych ekonomických podmienok a neistoty spotrebiteľov,“ uviedlo ACEA.
Spomedzi členských štátov EÚ najväčší pokles predaja áut zaznamenalo vo februári Nemecko, a to 10,8 %, nasledovali Taliansko (-8,8 %), Španielsko (-6 %) a Francúzsko (-2,7 %).
Lídrom na trhu v EÚ bol vo februári nemecký koncern Volkswagen s podielom 25,1 %, čo je nárast z 24,5 % vo februári 2019.
Francúzska skupina PSA si udržala druhé miesto s podielom na trhu 17,6 % a Renault bol tretí s 10,5-percentným podielom, nasledovali Fiat Chrysler (7,5 %), Hyundai (7,1 %) a BMW (5,8 %).
Za prvé dva mesiace roka bola celková registrácia nových automobilov v Európskej únii o 7,4 % nižšia ako v rovnakom období minulého roka. V tomto roku zaznamenal každý zo štyroch hlavných trhov v EÚ zatiaľ pokles predaja.