Prispeli k tomu najmä nedostatok dielov, problémy v dodávateľskom reťazci a tiež vojna na Ukrajine.
Autor TASR
Praha 11. januára (TASR) - Česká automobilka Škoda Auto, dcéra nemeckého koncernu Volkswagen, zaznamenala v roku 2022 pokles globálneho predaja, už štvrtý rok po sebe, a to o 16,7 %. Prispeli k tomu najmä nedostatok dielov, problémy v dodávateľskom reťazci a tiež vojna na Ukrajine. V tomto roku však vedenie automobilky očakáva zlepšenie. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.
Automobilový sektor na celom svete mal v minulom roku problémy a brzdil ho nedostatok komponentov, najmä polovodičov, ktorý odštartovala pandémia ochorenia COVID-19 v Ázii. Vlani sa k tomu pridala vojna Ruska proti Ukrajine, ktorá sa začala vo februári.
Globálne dodávky Škody klesli v roku 2022 na 731.300 áut, pričom najprudší pokles predaja zaznamenala automobilka v Rusku, kde sa jej odbyt prepadol o 80 % na 18.300 kusov. Aj v Číne, ktorá zápasí so šírením ochorenia COVID-19, predaj Škody vlani citeľne klesol, o 37 % na 44.600 áut.
V Nemecku sa predaj Škody minulý rok znížil o 1,8 % na 134.300 vozidiel a v celej západnej Európe klesol o 7,8 % na 377.000 áut.
V Indii však Škoda zaznamenala vlani strmý nárast predaja, až o 128 % na 51.900 vozidiel.
"Situácia na trhu zostane v roku 2023 napätá, ale sme opatrne optimistickí a veríme, že sa v nasledujúcich mesiacoch zlepší," uviedol generálny riaditeľ Klaus Zellmer.
Automobilový sektor na celom svete mal v minulom roku problémy a brzdil ho nedostatok komponentov, najmä polovodičov, ktorý odštartovala pandémia ochorenia COVID-19 v Ázii. Vlani sa k tomu pridala vojna Ruska proti Ukrajine, ktorá sa začala vo februári.
Globálne dodávky Škody klesli v roku 2022 na 731.300 áut, pričom najprudší pokles predaja zaznamenala automobilka v Rusku, kde sa jej odbyt prepadol o 80 % na 18.300 kusov. Aj v Číne, ktorá zápasí so šírením ochorenia COVID-19, predaj Škody vlani citeľne klesol, o 37 % na 44.600 áut.
V Nemecku sa predaj Škody minulý rok znížil o 1,8 % na 134.300 vozidiel a v celej západnej Európe klesol o 7,8 % na 377.000 áut.
V Indii však Škoda zaznamenala vlani strmý nárast predaja, až o 128 % na 51.900 vozidiel.
"Situácia na trhu zostane v roku 2023 napätá, ale sme opatrne optimistickí a veríme, že sa v nasledujúcich mesiacoch zlepší," uviedol generálny riaditeľ Klaus Zellmer.