Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 22. november 2024Meniny má Cecília
< sekcia Ekonomika

Predaj skupiny Volkswagen v 2. štvrťroku klesol o 3,8 %

Ilustračné foto. Foto: FOTO TASR/Štefan Puškáš

Vývoj negatívne ovplyvnila najmä značka Audi a situácia na čínskom trhu

Wolfsburg 10. júla (TASR) - Predaj nemeckej automobilky Volkswagen v druhom štvrťroku tohto roka klesol. Skupina v stredu oznámila, že za tri mesiace do konca júna dodala zákazníkom na celom svete 2.243.700 vozidiel všetkých koncernových značiek, čo predstavuje pokles o 3,8 % v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. TASR o tom informuje na základe správy agentúry DPA.

Vývoj negatívne ovplyvnila najmä značka Audi a situácia na čínskom trhu. Predaj Audi klesol o 11,3 %. Vlajková značka Volkswagen stratila 5,2 %. Na druhej strane značky Škoda a Seat/Cupra rástli. Obchod v Číne sa naďalej oslaboval. Za posledné tri mesiace tam skupina zaznamenala pokles predaja o 19,3 %.

"Ako sme už oznámili, vo veľmi intenzívnom konkurenčnom prostredí v Číne sme zámerne uprednostnili udržateľnú tvorbu hodnoty pred vyššími objemami, aby sme dosiahli naše dlhodobé strategické ciele," uviedla Hildegard Wortmannová, riaditeľka predaja Audi. Naopak, predaj v západnej Európe vzrástol o 5,1 % a v Severnej Amerike o 10,8 %. To však nedokázalo kompenzovať prepad v Číne.