Čína koncom januára, tesne pred sviatkami nového lunárneho roka, zaviedla cestovné obmedzenia a vyzvala obyvateľov, aby sa vyhýbali verejným miestam.
Autor TASR
Šanghaj 9. marca (TASR) - Americký koncern Apple vo februári predal v Číne menej ako pol milióna smartfónov. Vyplýva to z údajov, ktoré čínska vládna agentúra uverejnila v pondelok. Tie ukázali, že epidémia koronavírusu znížila dopyt po všetkých takýchto zariadeniach v ázijskej krajine o viac ako polovicu.
Čína koncom januára, tesne pred sviatkami nového lunárneho roka, zaviedla cestovné obmedzenia a vyzvala obyvateľov, aby sa vyhýbali verejným miestam. Tieto obmedzenia zostali z veľkej časti v platnosti aj vo februári.
Celkovo sa predaj mobilných telefónov v Číne vo februári prepadol o 54,7 % na 6,34 milióna zo 14 miliónov kusov v rovnakom mesiaci minulého roka. Ukázali sa údaje Čínskej akadémie informačných a komunikačných technológií (CAICT).
Bol to tiež najslabší výsledok za mesiac február minimálne od roku 2012, keď CAICT začala zverejňovať tieto údaje.
Značný pokles zaznamenali aj značky s operačným systémom Android, medzi ktoré patria smartfóny od čínskych spoločností Huawei Technologies a Xiaomi. Ich kombinovaný predaj sa vo februári znížil na 5,85 milióna z 12,72 milióna kusov vo februári 2019.
A predaj smartfónov Apple minulý mesiac klesol na 494.000 z 1,27 milióna kusov vo februári 2019. V januári sa pritom ustálil na úrovni viac ako 2 milióny kusov.
Prieskumné firmy IDC a Canalys už predtým predpovedali, že celkové dodávky smartfónov sa v 1. štvrťroku znížia zhruba o 40 %, keďže vypuknutie koronavírusu zasiahlo dopyt a spôsobilo problémy dodávateľským reťazcom.
Značkové obchody spoločnosti Apple v Číne boli vo februári zatvorené najmenej dva týždne v rámci opatrení proti šíreniu vírusu.
Riaditeľ spoločnosti Tim Cook už napísal investorom list, v ktorom ich upozornil, že pre problémy s odbytom po vypuknutí epidémie koncern nesplní svoje prognózy príjmu v aktuálnom 1. štvrťroku.
Čína koncom januára, tesne pred sviatkami nového lunárneho roka, zaviedla cestovné obmedzenia a vyzvala obyvateľov, aby sa vyhýbali verejným miestam. Tieto obmedzenia zostali z veľkej časti v platnosti aj vo februári.
Celkovo sa predaj mobilných telefónov v Číne vo februári prepadol o 54,7 % na 6,34 milióna zo 14 miliónov kusov v rovnakom mesiaci minulého roka. Ukázali sa údaje Čínskej akadémie informačných a komunikačných technológií (CAICT).
Bol to tiež najslabší výsledok za mesiac február minimálne od roku 2012, keď CAICT začala zverejňovať tieto údaje.
Značný pokles zaznamenali aj značky s operačným systémom Android, medzi ktoré patria smartfóny od čínskych spoločností Huawei Technologies a Xiaomi. Ich kombinovaný predaj sa vo februári znížil na 5,85 milióna z 12,72 milióna kusov vo februári 2019.
A predaj smartfónov Apple minulý mesiac klesol na 494.000 z 1,27 milióna kusov vo februári 2019. V januári sa pritom ustálil na úrovni viac ako 2 milióny kusov.
Prieskumné firmy IDC a Canalys už predtým predpovedali, že celkové dodávky smartfónov sa v 1. štvrťroku znížia zhruba o 40 %, keďže vypuknutie koronavírusu zasiahlo dopyt a spôsobilo problémy dodávateľským reťazcom.
Značkové obchody spoločnosti Apple v Číne boli vo februári zatvorené najmenej dva týždne v rámci opatrení proti šíreniu vírusu.
Riaditeľ spoločnosti Tim Cook už napísal investorom list, v ktorom ich upozornil, že pre problémy s odbytom po vypuknutí epidémie koncern nesplní svoje prognózy príjmu v aktuálnom 1. štvrťroku.