Od začiatku tohto roka sa ich predalo viac než 650 miliónov, čo predstavuje medziročný nárast o zhruba 50 %.
Autor TASR
Bratislava 15. septembra (TASR) – Globálny dopyt po smartfónoch neslabne a pokračuje aj naďalej, napriek pretrvávajúcej nepriaznivej hospodárskej situácii v mnohých krajinách. Od začiatku tohto roka sa ich predalo viac než 650 miliónov, čo predstavuje medziročný nárast o zhruba 50 %. Tento rast bol predovšetkým na úkor klasických mobilov, ktoré neponúkajú takú všestrannosť. Vyplýva to zo zistení spoločnosti GfK.
Predovšetkým v rozvinutých západných krajinách stále viac zákazníkov preferuje smartfóny na úkor štandardných mobilov. Naopak, v rozvíjajúcich sa ekonomikách sa v súčasnosti ešte stále predávajú najmä klasické mobily. Avšak aj tu podiel smartfónov rastie rýchlym tempom, keďže kúpna sila týchto krajín je na vzostupe. Napríklad v Južnej Amerike bol počas prvých piatich mesiacov roka každý piaty predaný telefón z kategórie smartfónov, kým v minulom roku to bol iba každý siedmy.
Na západo- a východoeurópskom trhu s mobilnými telefónmi bol v prvej polovici tohto roka zaznamenaný medziročný pokles o 3 %. Dôvodom môže byť nielen pokračujúca kríza, ale aj fakt, že relatívne vysoký podiel spotrebiteľov už smartfón vlastní. Hoci dopyt po smartfónoch zostáva vysoký, nedokáže úplne vyvážiť pokles v segmente štandardných mobilných telefónov.
V Nemecku bol zaznamenaný medziročný pokles predaja mobilov o 2,6 %. Tento pokles je však stále mierny v porovnaní s inými krajinami, ako napríklad Spojeným kráľovstvom (-11,4 %), Španielskom (-8 %) alebo Talianskom (-6,6 %). Na európskom trhu je však badať príležitosti pre rast smartfónov, a to najmä v segmente s nižšími cenami.
Špeciálne uvádzacie cenové segmenty sľubujú pre smartfóny ďalší rast, pokiaľ výrobcovia a predajcovia dokážu úspešne presvedčiť tých spotrebiteľov, ktorí v minulosti nakupovali bežné mobily, o výhodách smartfónov. Naopak tí, ktorí už takýto telefón vlastnia, sa nechajú ľahšie presvedčiť o kúpe nového, predovšetkým ak bola technológia nejakým spôsobom výrazne rozšírená alebo aktualizovaná.
Predovšetkým v rozvinutých západných krajinách stále viac zákazníkov preferuje smartfóny na úkor štandardných mobilov. Naopak, v rozvíjajúcich sa ekonomikách sa v súčasnosti ešte stále predávajú najmä klasické mobily. Avšak aj tu podiel smartfónov rastie rýchlym tempom, keďže kúpna sila týchto krajín je na vzostupe. Napríklad v Južnej Amerike bol počas prvých piatich mesiacov roka každý piaty predaný telefón z kategórie smartfónov, kým v minulom roku to bol iba každý siedmy.
Na západo- a východoeurópskom trhu s mobilnými telefónmi bol v prvej polovici tohto roka zaznamenaný medziročný pokles o 3 %. Dôvodom môže byť nielen pokračujúca kríza, ale aj fakt, že relatívne vysoký podiel spotrebiteľov už smartfón vlastní. Hoci dopyt po smartfónoch zostáva vysoký, nedokáže úplne vyvážiť pokles v segmente štandardných mobilných telefónov.
V Nemecku bol zaznamenaný medziročný pokles predaja mobilov o 2,6 %. Tento pokles je však stále mierny v porovnaní s inými krajinami, ako napríklad Spojeným kráľovstvom (-11,4 %), Španielskom (-8 %) alebo Talianskom (-6,6 %). Na európskom trhu je však badať príležitosti pre rast smartfónov, a to najmä v segmente s nižšími cenami.
Špeciálne uvádzacie cenové segmenty sľubujú pre smartfóny ďalší rast, pokiaľ výrobcovia a predajcovia dokážu úspešne presvedčiť tých spotrebiteľov, ktorí v minulosti nakupovali bežné mobily, o výhodách smartfónov. Naopak tí, ktorí už takýto telefón vlastnia, sa nechajú ľahšie presvedčiť o kúpe nového, predovšetkým ak bola technológia nejakým spôsobom výrazne rozšírená alebo aktualizovaná.