Tieto čísla naznačujú, že dopyt po telefónoch v Číne zostáva slabý napriek rýchlemu zotaveniu sa krajiny z krízy vyvolanej pandémiou nového koronavírusu.
Autor TASR
Šanghaj 10. decembra (TASR) - Predaj smartfónov v Číne sa v novembri v porovnaní s predchádzajúcim rokom prepadol o 17 %. Predĺžilo sa tak obdobie dvojciferného poklesu predaja na najväčšom svetovom trhu s telefónmi.
Tieto čísla naznačujú, že dopyt po telefónoch v Číne zostáva slabý napriek rýchlemu zotaveniu sa krajiny z krízy vyvolanej pandémiou nového koronavírusu a že výrobcovia, ako Apple a jeho konkurenti budú musieť o menšiu skupinu zákazníkov tvrdo bojovať.
Podľa údajov Čínskej akadémie informačných a komunikačných technológií (CAICT), štátom podporovaného think-tanku, výrobcovia telefónov v novembri 2020 predali na čínskom trhu 27 miliónov telefónov v porovnaní s 33 miliónmi pred rokom.
To nasleduje po 27-% medziročnom poklese v októbri a 36-percentnom páde predaja v septembri.
Údaje od iných prieskumných spoločností, tzv. tretích strán, ukázali, že Apple a Huawei Technologies zaznamenali v Číne pokles predaja v 3. štvrťroku, aj keď obaja v októbri uviedli na trh nové telefóny.
Xiaomi, domáci rival Huawei, má najväčší podiel na trhu v Číne, keďže Huawei čelí sankciám v USA, ktoré ovplyvnili jeho dodávateľský reťazec. Tržby Xiaomi zo smartfónov sa v 3. štvrťroku zvýšili o 47,5 % na 47,6 miliardy jüanov (6,01 miliardy eur).
Spoločnosť spolu s miestnymi predajcami Oppo a Vivo zvýšila svoje výrobné ciele do roku 2021, pričom očakáva, že Huawei bude aj naďalej zápasiť s problémami.
(1 EUR = 7,9167 CNY)
Tieto čísla naznačujú, že dopyt po telefónoch v Číne zostáva slabý napriek rýchlemu zotaveniu sa krajiny z krízy vyvolanej pandémiou nového koronavírusu a že výrobcovia, ako Apple a jeho konkurenti budú musieť o menšiu skupinu zákazníkov tvrdo bojovať.
Podľa údajov Čínskej akadémie informačných a komunikačných technológií (CAICT), štátom podporovaného think-tanku, výrobcovia telefónov v novembri 2020 predali na čínskom trhu 27 miliónov telefónov v porovnaní s 33 miliónmi pred rokom.
To nasleduje po 27-% medziročnom poklese v októbri a 36-percentnom páde predaja v septembri.
Údaje od iných prieskumných spoločností, tzv. tretích strán, ukázali, že Apple a Huawei Technologies zaznamenali v Číne pokles predaja v 3. štvrťroku, aj keď obaja v októbri uviedli na trh nové telefóny.
Xiaomi, domáci rival Huawei, má najväčší podiel na trhu v Číne, keďže Huawei čelí sankciám v USA, ktoré ovplyvnili jeho dodávateľský reťazec. Tržby Xiaomi zo smartfónov sa v 3. štvrťroku zvýšili o 47,5 % na 47,6 miliardy jüanov (6,01 miliardy eur).
Spoločnosť spolu s miestnymi predajcami Oppo a Vivo zvýšila svoje výrobné ciele do roku 2021, pričom očakáva, že Huawei bude aj naďalej zápasiť s problémami.
(1 EUR = 7,9167 CNY)