Pokles predaja smartfónov v Číne odzrkadľoval výkonnosť tohto sektora na celom svete.
Autor TASR
Šanghaj 29. januára (TASR) - Predaj smartfónov v Číne klesol v roku 2022 medziročne o 13 %, čo bol najväčší prepad v tomto sektore za celé desaťročie, keďže spotrebitelia boli veľmi opatrní pri výdavkoch. Ukázali to v nedeľu údaje spoločnosti IDC pre prieskum trhu. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.
Celkovo sa vlani predalo v Číne 286 miliónov smartfónov. Vlaňajší objem predaja bol najnižší od roku 2013 a prvýkrát od tohto roku klesol pod 300 miliónov, uviedla spoločnosť IDC v správe.
Najpredávanejšou značkou v Číne bol telefón Vivo s operačným systémom Android s podielom na trhu 18,6 %. Celkový predaj tejto značky však v roku 2022 medziročne klesol o 25,1 %.
Druhou najpredávanejšou značkou bol Honor, ktorého predaj dokonca vzrástol o viac ako 34 %, ale dôvodom jeho rastu bol nízky porovnávací základ z roku 2021.
Apple bol treťou najpredávanejšou značkou telefónov v Číne v roku 2022 spoločne s Oppo. Celkový predaj Applu však medziročne klesol o 4,4 %. Aj vo 4. štvrťroku 2022 sa predaj jeho telefónov iPhone medziročne znížil napriek tomu, že bol najpredávanejšou značkou v uplynulom kvartáli. Dôvodom boli problémy s dodávateľským reťazcom a nepokoje v čínskom závode spoločnosti Foxconn, ktorá je zmluvným výrobcom iPhonov.
Prísne blokády na zastavenie ochorenia COVID-19 v Číne, ktoré sa na jar 2022 zintenzívnili vo viacerých mestách, výrazne zasiahli ekonomiku krajiny. Jej rast bol minulý rok najpomalší za takmer polstoročie.
Pokles predaja smartfónov v Číne odzrkadľoval výkonnosť tohto sektora na celom svete. V roku 2022 globálne dodávky smartfónov dosiahli 1,2 miliardy kusov, čo je najmenej od roku 2013 a medziročný pokles o viac ako 11 %, dodala spoločnosť IDC.
Celkovo sa vlani predalo v Číne 286 miliónov smartfónov. Vlaňajší objem predaja bol najnižší od roku 2013 a prvýkrát od tohto roku klesol pod 300 miliónov, uviedla spoločnosť IDC v správe.
Najpredávanejšou značkou v Číne bol telefón Vivo s operačným systémom Android s podielom na trhu 18,6 %. Celkový predaj tejto značky však v roku 2022 medziročne klesol o 25,1 %.
Druhou najpredávanejšou značkou bol Honor, ktorého predaj dokonca vzrástol o viac ako 34 %, ale dôvodom jeho rastu bol nízky porovnávací základ z roku 2021.
Apple bol treťou najpredávanejšou značkou telefónov v Číne v roku 2022 spoločne s Oppo. Celkový predaj Applu však medziročne klesol o 4,4 %. Aj vo 4. štvrťroku 2022 sa predaj jeho telefónov iPhone medziročne znížil napriek tomu, že bol najpredávanejšou značkou v uplynulom kvartáli. Dôvodom boli problémy s dodávateľským reťazcom a nepokoje v čínskom závode spoločnosti Foxconn, ktorá je zmluvným výrobcom iPhonov.
Prísne blokády na zastavenie ochorenia COVID-19 v Číne, ktoré sa na jar 2022 zintenzívnili vo viacerých mestách, výrazne zasiahli ekonomiku krajiny. Jej rast bol minulý rok najpomalší za takmer polstoročie.
Pokles predaja smartfónov v Číne odzrkadľoval výkonnosť tohto sektora na celom svete. V roku 2022 globálne dodávky smartfónov dosiahli 1,2 miliardy kusov, čo je najmenej od roku 2013 a medziročný pokles o viac ako 11 %, dodala spoločnosť IDC.