Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. november 2024
< sekcia Ekonomika

Predaj tabletov v západnej Eúrope v prvom polroku vzrástol o 142 %

tablet BlackBerry Foto: TASR/AP

Oblasti najviac postihnuté poklesom tržieb sú stolové a prenosné počítače. Predaj tabletov naopak rastie rýchlejšie ako všetky ostatné produktové kategórie.

Bratislava 15. septembra (TASR) – Predaj IT zariadení v šiestich najväčších západoeurópskych krajinách v prvých šiestich mesiacoch roka klesol o 7,3 %. Oblasti najviac postihnuté poklesom tržieb sú stolové a prenosné počítače. Predaj tabletov naopak rastie rýchlejšie ako všetky ostatné produktové kategórie. Vyplýva to zo zistení spoločnosti GfK.

Spotrebitelia majú vo všeobecnosti tendenciu nakupovať nové výrobky, ak sa domnievajú, že tieto produkty splnia to, čo sľubujú. V prvej polovici tohto roka sa hlavný dôraz kládol na mobilné zariadenia a neobmedzený prístup na internet bez ohľadu na to, kde sa užívateľ práve môže nachádzať. Následne závratným tempom rastie predaj produktov ako ultramobilné a ultratenké notebooky či čítačky e-kníh.

V západnej Európe zaznamenali najdynamickejší rast tržby za tablety, ktoré vzrástli o 142 %. Hoci väčšina nakupujúcich sú súkromní spotrebitelia, rastie už aj počet firemných zákazníkov. V prvej polovici roka boli firmy zodpovedné za viac než 13 % celkových tržieb z tabletov.

Dopyt po iPadoch a podobných zariadeniach tiež stimuluje tržby v iných segmentoch, ktoré doteraz stagnovali. Výrobcovia napríklad ponúkajú špeciálne klávesnice, vďaka ktorým môžu spotrebitelia rýchlejšie a ľahšie surfovať na internete. V súčasnosti predstavujú produkty s týmito špecifickými klávesnicami v krajinách západnej Európy 9 % všetkých tržieb.

Vo svetle eurokrízy a neistoty, ktorá ovplyvňuje mnohých západoeurópskych spotrebiteľov, očakáva GfK v druhej polovici roka jednociferný pokles tržieb za IT zariadenia. Avšak napríklad uvedenie nového operačného systému Windows 8 na trh vo štvrtom kvartáli roka poskytne príležitosť na rast tržieb najmä vzhľadom na vianočný a novoročný predaj.