Dôvodom je, že Apple nepredstavil nový model svojho iPadu, ktorý určuje trend na trhu.
Autor TASR
,aktualizované New York 5. augusta (TASR) - Svetový predaj tabletov v 2. štvrťroku klesol. Dôvodom je, že Apple nepredstavil nový model svojho iPadu, ktorý určuje trend na trhu, informovala agentúra AP.
Výrobcovia elektroniky počas trojmesačného obdobia od apríla do konca júna celkovo predali 45,1 milióna tabletov, uviedla poradenská spoločnosť IDC. To je o 10 % menej ako v prvých troch mesiacoch 2013. Odbyt v 2. štvrťroku je však takmer o 60 % vyšší ako v rovnakom období vlani, čo signalizuje, že trh stále rastie.
Analytik IDC Tom Mainelli uviedol, že nový IDC "vždy vzbudí záujem spotrebiteľov o tablety a zvyčajne to pomáha Apple aj jeho konkurentom". Apple tradične predstavoval nový iPad na jar, ale presunul to na jeseň. Aj keď konkurenti Apple uviedli na trh nové tablety podľa Mainelliho nedokázali podporiť trh tak, ako by to dokázal nový iPad.
Mainelli očakáva, že trh tabletov bude oslabovať aj v prebiehajúcom štvrťroku (od júla do konca septembra), počas vianočného štvrťroka, keď Apple a ďalšie firmy uvedú nové produkty, by však mal opäť expandovať. Okrem nového iPadu zrejme zmodernizuje svoj modelový rad Kindle Fire aj Amazon a očakáva sa, že Google príde s novým 10-palcovým modelom tabletu Nexus. Koncern predstavil nový 7-palcový Nexus minulý týždeň.
Apple zostal v 2. štvrťroku lídrom na trhu, aj keď jeho podiel klesol. Koncern od apríla do konca júna predal 14,6 milióna iPadov, čo je o 14 % menej ako v rovnakom období vlani. Podľa IDC podiel Apple na trhu tabletov klesol na 32 % zo 60 % v 2. štvrťroku 2012.
Dvojkou na trhu je Samsung Electronics, ktorý v uplynulom kvartáli predal 8,1 milióna tabletov. To je takmer štvornásobok v porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška, pričom podiel koncernu sa zvýšil na 18 % zo 7,6 %.
Trojkou na trhu je AsusTek Computer, ktorý okrem vlastných značiek tabletov vyrába Nexus 7 pre Google. Spoločnosť v 2. štvrťroku predala 2 milióny tabletov. Štvorkou je Lenovo, ktoré predalo 1,5 milióna tabletov, a päťkou Asus s 1,4 miliónmi predanými tabletmi. Z prvej päťky vypadli Microsoft, ktorý vyrába tablet Surface, rovnako ako Amazon.
Výrobcovia elektroniky počas trojmesačného obdobia od apríla do konca júna celkovo predali 45,1 milióna tabletov, uviedla poradenská spoločnosť IDC. To je o 10 % menej ako v prvých troch mesiacoch 2013. Odbyt v 2. štvrťroku je však takmer o 60 % vyšší ako v rovnakom období vlani, čo signalizuje, že trh stále rastie.
Analytik IDC Tom Mainelli uviedol, že nový IDC "vždy vzbudí záujem spotrebiteľov o tablety a zvyčajne to pomáha Apple aj jeho konkurentom". Apple tradične predstavoval nový iPad na jar, ale presunul to na jeseň. Aj keď konkurenti Apple uviedli na trh nové tablety podľa Mainelliho nedokázali podporiť trh tak, ako by to dokázal nový iPad.
Mainelli očakáva, že trh tabletov bude oslabovať aj v prebiehajúcom štvrťroku (od júla do konca septembra), počas vianočného štvrťroka, keď Apple a ďalšie firmy uvedú nové produkty, by však mal opäť expandovať. Okrem nového iPadu zrejme zmodernizuje svoj modelový rad Kindle Fire aj Amazon a očakáva sa, že Google príde s novým 10-palcovým modelom tabletu Nexus. Koncern predstavil nový 7-palcový Nexus minulý týždeň.
Apple zostal v 2. štvrťroku lídrom na trhu, aj keď jeho podiel klesol. Koncern od apríla do konca júna predal 14,6 milióna iPadov, čo je o 14 % menej ako v rovnakom období vlani. Podľa IDC podiel Apple na trhu tabletov klesol na 32 % zo 60 % v 2. štvrťroku 2012.
Dvojkou na trhu je Samsung Electronics, ktorý v uplynulom kvartáli predal 8,1 milióna tabletov. To je takmer štvornásobok v porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška, pričom podiel koncernu sa zvýšil na 18 % zo 7,6 %.
Trojkou na trhu je AsusTek Computer, ktorý okrem vlastných značiek tabletov vyrába Nexus 7 pre Google. Spoločnosť v 2. štvrťroku predala 2 milióny tabletov. Štvorkou je Lenovo, ktoré predalo 1,5 milióna tabletov, a päťkou Asus s 1,4 miliónmi predanými tabletmi. Z prvej päťky vypadli Microsoft, ktorý vyrába tablet Surface, rovnako ako Amazon.