Situácia na európskom trhu s autami je podľa združenia naďalej veľmi dobrá, aj keď sa rast predaja v septembri mierne spomalil oproti augustu, keď medziročne stúpol o 11,2 %.
Autor TASR
Brusel 16. októbra (TASR) - Predaj vozidiel v Európskej únii (EÚ) v septembri vzrástol, už 25. mesiac po sebe, medziročne o 9,8 % na 1,357 milióna áut. Dokonca aj skupina Volkswagen (VW) napriek emisnému škandálu zaznamenala minulý mesiac solídny rast predaja, medziročne o 8,4 %. Informovali o tom agentúry RTTNews a Bloomberg na základe najnovších údajov Združenia európskych výrobcov áut (ACEA).
ACEA v tejto súvislosti pripomína, že rast odbytu VW mierne zaostal za celkovým rastom predaja áut v únii. V dôsledku toho jeho podiel na trhu v európskom bloku klesol o 0,3 percentuálneho bodu na 23,3 %. No aj tak si VW stále udržuje solídny náskok pred súpermi. Druhý najväčší predajca áut v EÚ, francúzsky koncern PSA Peugeot Citroën, má totiž len 9,9-% podiel na trhu.
Situácia na európskom trhu s autami je podľa združenia naďalej veľmi dobrá, aj keď sa rast predaja v septembri mierne spomalil oproti augustu, keď medziročne stúpol o 11,2 %. No zároveň všetky veľké európske trhy zaznamenali v septembri zvýšenie predaja áut, pričom najstrmšie stúpol odbyt v Španielsku (o 22,5 %) a Taliansku (17,2 %). Vo Francúzsku sa v septembri 2015 predalo o 9,1 % viac áut ako vlani, v Nemecku vzrástol dopyt po vozidlách v sledovanom mesiaci o 4,8 % a v Británii sa zvýšil o 8,6 %.
Za deväť mesiacov od začiatku januára do konca septembra sa v celej EÚ predalo vyše 10,4 milióna áut, čo predstavuje medziročný nárast o 8,8 %. To je však ešte stále menej ako v rovnakom období predkrízového roka 2007, keď sa v EÚ predalo takmer 12 miliónov vozidiel.
Otázne je, ako sa na odbyte áut odrazí emisný škandál Volkswagenu. Americká Agentúra pre ochranu životného prostredia (EPA) totiž 18. septembra oznámila, že VW nainštaloval do vyše 480.000 dieselových áut v USA softvér, ktorý umožňuje pri testovaní výfukových plynov zamaskovať skutočné hodnoty toxických emisií oxidu dusíka. Volkswagen neskôr priznal, že problém sa týka celosvetovo 11 miliónov áut. Mnohé štáty preto začali po oznámení EPA vyšetrovať tento škandál.
ACEA v tejto súvislosti pripomína, že rast odbytu VW mierne zaostal za celkovým rastom predaja áut v únii. V dôsledku toho jeho podiel na trhu v európskom bloku klesol o 0,3 percentuálneho bodu na 23,3 %. No aj tak si VW stále udržuje solídny náskok pred súpermi. Druhý najväčší predajca áut v EÚ, francúzsky koncern PSA Peugeot Citroën, má totiž len 9,9-% podiel na trhu.
Situácia na európskom trhu s autami je podľa združenia naďalej veľmi dobrá, aj keď sa rast predaja v septembri mierne spomalil oproti augustu, keď medziročne stúpol o 11,2 %. No zároveň všetky veľké európske trhy zaznamenali v septembri zvýšenie predaja áut, pričom najstrmšie stúpol odbyt v Španielsku (o 22,5 %) a Taliansku (17,2 %). Vo Francúzsku sa v septembri 2015 predalo o 9,1 % viac áut ako vlani, v Nemecku vzrástol dopyt po vozidlách v sledovanom mesiaci o 4,8 % a v Británii sa zvýšil o 8,6 %.
Za deväť mesiacov od začiatku januára do konca septembra sa v celej EÚ predalo vyše 10,4 milióna áut, čo predstavuje medziročný nárast o 8,8 %. To je však ešte stále menej ako v rovnakom období predkrízového roka 2007, keď sa v EÚ predalo takmer 12 miliónov vozidiel.
Otázne je, ako sa na odbyte áut odrazí emisný škandál Volkswagenu. Americká Agentúra pre ochranu životného prostredia (EPA) totiž 18. septembra oznámila, že VW nainštaloval do vyše 480.000 dieselových áut v USA softvér, ktorý umožňuje pri testovaní výfukových plynov zamaskovať skutočné hodnoty toxických emisií oxidu dusíka. Volkswagen neskôr priznal, že problém sa týka celosvetovo 11 miliónov áut. Mnohé štáty preto začali po oznámení EPA vyšetrovať tento škandál.