Ešte väčšie škody než emisný škandál spôsobuje firme vývoj v Rusku a Brazílii.
Autor TASR
Frankfurt nad Mohanom 13. novembra (TASR) - Značka Volkswagen zaznamenala v októbri pokles predaja vo svete o viac než 5 %, pod čo sa čiastočne podpísal aj škandál so zavádzaním pri emisných testoch. Hlavným dôvodom sú však pokračujúce problémy na ruskom a brazílskom trhu. Informovali o tom agentúra AP a server wsj.com.
Volkswagen uviedol, že predaj áut rovnomennej značky klesol minulý mesiac medziročne o 5,3 % na 490.000 vozidiel. V októbri minulého roka predala spoločnosť 517.400 áut kľúčovej značky VW.
Pokles zaznamenala vlajková značka aj za 10 mesiacov, keď sa predaj medziročne znížil o 4,7 % na 4,84 milióna. To potvrdzuje, že pokles sa začal ešte pred vypuknutím emisného škandálu.
"Značka Volkswagen prechádza v súčasnosti ťažkým obdobím," povedal šéf odbytu VW Jürgen Stackmann. "Nečelíme len problému spojenému s emisnou kauzou naftových motorov a CO2, ale aj napätej situácii na svetových trhoch," dodal.
S tým súhlasia aj ekonómovia. Ako uviedli, ešte väčšie škody než emisný škandál spôsobuje firme vývoj v Rusku a Brazílii. To potvrdzujú aj výsledky predaja podľa jednotlivých trhov. Napríklad v Spojených štátoch, kde škandál okolo zavádzania pri emisných testoch naftových motorov v polovici septembra vypukol, vzrástol predaj značky VW v októbri medziročne o 0,2 %. Predaj v USA aj Kanade sa zvýšil o 3,5 %. Naopak, v Rusku klesol predaj o 26 % a v Brazílii až o 50 %.
Volkswagen uviedol, že predaj áut rovnomennej značky klesol minulý mesiac medziročne o 5,3 % na 490.000 vozidiel. V októbri minulého roka predala spoločnosť 517.400 áut kľúčovej značky VW.
Pokles zaznamenala vlajková značka aj za 10 mesiacov, keď sa predaj medziročne znížil o 4,7 % na 4,84 milióna. To potvrdzuje, že pokles sa začal ešte pred vypuknutím emisného škandálu.
"Značka Volkswagen prechádza v súčasnosti ťažkým obdobím," povedal šéf odbytu VW Jürgen Stackmann. "Nečelíme len problému spojenému s emisnou kauzou naftových motorov a CO2, ale aj napätej situácii na svetových trhoch," dodal.
S tým súhlasia aj ekonómovia. Ako uviedli, ešte väčšie škody než emisný škandál spôsobuje firme vývoj v Rusku a Brazílii. To potvrdzujú aj výsledky predaja podľa jednotlivých trhov. Napríklad v Spojených štátoch, kde škandál okolo zavádzania pri emisných testoch naftových motorov v polovici septembra vypukol, vzrástol predaj značky VW v októbri medziročne o 0,2 %. Predaj v USA aj Kanade sa zvýšil o 3,5 %. Naopak, v Rusku klesol predaj o 26 % a v Brazílii až o 50 %.