Zdĺhavému prenájmu alebo predaju nehnuteľnosti sa vo veľkom počte prípadov dá jednoducho predísť. Na Slovensku stále relatívne neznámy pojem homestaging má doslova fascinujúce výsledky.
Autor OTS
Bratislava 27. marca (OTS) - „Z našich skúseností vyplýva, že homestagingom upravená nehnuteľnosť sa predá až o 78% rýchlejšie a to za cenu vyššiu až o 7% ako nehnuteľnosť bez úprav,“ hovorí Jacqueline Brandisová z Homestage.sk. Podstatou homestagingu je totiž pripraviť nehnuteľnosť tak, aby bola zaujímavá pre čo najširší okruh ľudí. Jedná sa o dobre premyslené zásahy do interiéru, ktoré nemusia byť vôbec finančne náročné.
„Klienti jednoznačne kupujú pocitovo. Slováci si zatiaľ plne neuvedomujú, že ich podvedomie sa rozhoduje rýchlejšie než ich racionálny úsudok“, vysvetľuje Henrieta Lukovicsová z RE/MAX Gold, Bratislava. O skutočnej kúpe nehnuteľnosti sa ľudia rozhodujú v prvých 10 sekundách. Čo rozhodne? Zubné kefky na umývadle, hračky na vani, bielizeň na sušiaku. „Potenciálnych klientov výrazne odrádza, ak na fotografiách a aj pri samotnej obhliadke je nehnuteľnosť zaplnená osobnými vecami, prípadne je v interiéri neporiadok,“ potvrdzuje Andrea Smolinská z RE/MAX Happy, Bratislava.
Proces predaja alebo prenájmu začína zverejnením ponuky na internete. Už v tomto kroku sa môžete pričiniť o to, že kupujúci na obhliadku ani nepríde. Jednou z najčastejších chýb sú nekvalitné fotografie. „Často sa stretávame s nejasnými, rozmazanými, jedným slovom neprofesionálnymi fotkami, nafotenými na mobilný telefón. Takéto fotografie nedostatočne reprezentujú daný objekt a jeho silné stránky, často poukazujú skôr na jeho nedostatky, alebo ich dokonca vytvárajú,“ dodáva Henrieta Lukovicsová.
„Predávajúci alebo prenajímajúci by si mali uvedomiť, že investíciou do profesionálnych fotografií a finančne nenáročnej úpravy interiéru finančne netratia, naopak získavajú konkurenčnú výhodu bez nutnosti znižovania ceny nehnuteľnosti. Na prvom dojme vždy záleží,“ uzatvára Patrícia Štofová z Homestage.sk.
Užitočné rady pri prenájme alebo predaji nehnuteľnosti:
- Z kuchyne a kúpeľne odstráňte kozmetiku, drogériu, čistiace prostriedky, detské hračky.
- Kúpte pekné farebné prehozy na posteľ, nové uteráky. Interiér vyzdobte čerstvými kvetmi.
- Byt či dom dobre vyvetrajte, prípadne s citom použite nevtieravé osviežovače vzduchu.
- Investujte do kvalitných fotografií. Urýchlia predaj alebo prenájom vašej nehnuteľnosti. Finančná investícia sa vráti v podobe rýchlej akcie.
- Pred fotením nehnuteľnosti rovnako ako v prípade osobnej obhliadky odstráňte všetky osobné veci do skriniek.
- Pamätajte: Osloviť emócie kupujúceho je veľmi dôležité od prvého momentu.
- Zvážte aj moderný spôsob ponuky predaja alebo prenájmu - natočenie video prezentácie nehnuteľnosti. Je to čoraz vyhľadávanejší spôsob prezentácie medzi potenciálnymi záujemcami.
„Klienti jednoznačne kupujú pocitovo. Slováci si zatiaľ plne neuvedomujú, že ich podvedomie sa rozhoduje rýchlejšie než ich racionálny úsudok“, vysvetľuje Henrieta Lukovicsová z RE/MAX Gold, Bratislava. O skutočnej kúpe nehnuteľnosti sa ľudia rozhodujú v prvých 10 sekundách. Čo rozhodne? Zubné kefky na umývadle, hračky na vani, bielizeň na sušiaku. „Potenciálnych klientov výrazne odrádza, ak na fotografiách a aj pri samotnej obhliadke je nehnuteľnosť zaplnená osobnými vecami, prípadne je v interiéri neporiadok,“ potvrdzuje Andrea Smolinská z RE/MAX Happy, Bratislava.
Proces predaja alebo prenájmu začína zverejnením ponuky na internete. Už v tomto kroku sa môžete pričiniť o to, že kupujúci na obhliadku ani nepríde. Jednou z najčastejších chýb sú nekvalitné fotografie. „Často sa stretávame s nejasnými, rozmazanými, jedným slovom neprofesionálnymi fotkami, nafotenými na mobilný telefón. Takéto fotografie nedostatočne reprezentujú daný objekt a jeho silné stránky, často poukazujú skôr na jeho nedostatky, alebo ich dokonca vytvárajú,“ dodáva Henrieta Lukovicsová.
„Predávajúci alebo prenajímajúci by si mali uvedomiť, že investíciou do profesionálnych fotografií a finančne nenáročnej úpravy interiéru finančne netratia, naopak získavajú konkurenčnú výhodu bez nutnosti znižovania ceny nehnuteľnosti. Na prvom dojme vždy záleží,“ uzatvára Patrícia Štofová z Homestage.sk.
Užitočné rady pri prenájme alebo predaji nehnuteľnosti:
- Z kuchyne a kúpeľne odstráňte kozmetiku, drogériu, čistiace prostriedky, detské hračky.
- Kúpte pekné farebné prehozy na posteľ, nové uteráky. Interiér vyzdobte čerstvými kvetmi.
- Byt či dom dobre vyvetrajte, prípadne s citom použite nevtieravé osviežovače vzduchu.
- Investujte do kvalitných fotografií. Urýchlia predaj alebo prenájom vašej nehnuteľnosti. Finančná investícia sa vráti v podobe rýchlej akcie.
- Pred fotením nehnuteľnosti rovnako ako v prípade osobnej obhliadky odstráňte všetky osobné veci do skriniek.
- Pamätajte: Osloviť emócie kupujúceho je veľmi dôležité od prvého momentu.
- Zvážte aj moderný spôsob ponuky predaja alebo prenájmu - natočenie video prezentácie nehnuteľnosti. Je to čoraz vyhľadávanejší spôsob prezentácie medzi potenciálnymi záujemcami.