Na dnešnej tlačovej konferencii to vyčíslil premiér Robert Fico (Smer-SD). Tieto peniaze by mohla vláda získať aj vďaka zmene ústavného zákona o dlhovej brzde.
Autor TASR
Bratislava 12. januára (TASR) - Na dokončenie infraštruktúrnych projektov je potrebné 5 až 7 miliárd eur. Na dnešnej tlačovej konferencii to vyčíslil premiér Robert Fico (Smer-SD). Tieto peniaze by mohla vláda získať aj vďaka zmene ústavného zákona o dlhovej brzde.
"Potrebujeme od 5 do 7 miliárd eur, aby sme dokončili celú infraštruktúru. To je hrubý odhad, ktorý máme k dispozícii. Nepotrebujeme okamžite získať túto obrovskú sumu peňazí, potrebujeme to dosiahnuť v nejakom období," avizoval premiér.
O zavedení investičnej výnimky do zákona o dlhovej brzde chce vládna koalícia rokovať aj s opozíciou. Na zmenu ústavného zákona totiž potrebuje aj jej podporu. Fico však vylučuje výmenný politický obchod v tejto veci.
"Odmietam ten obraz, že toto sú dobrí a toto zlí. Nebudem kupčiť s opozíciou. Ponúkame každému, kto príde a bude súčasťou vládnej moci, efektívny nástroj na získanie finančných zdrojov na infraštruktúrne projekty, lebo zdroje z európskych peňazí už nebudú. Ak to nechcú, tak to nebude," dodal.
Premiér už v rozhovore pre TASR uviedol, že na myšlienke zavedenia investičnej výnimky je vo vládnej koalícii zhoda. Upozornil však, že pri schvaľovaní bude záležať na konkrétnych detailoch jej nastavenia. Táto téma by sa mala vyriešiť ešte v priebehu tohto roka. "Je to zákon, ktorý by mal prejsť riadnym legislatívnym konaním, vrátane Rady rozvoja a solidarity. Verím, že rok 2017 môže byť rozhodujúci. Pri rokovaniach s opozíciou rýchlo zistíme, či je alebo nie je záujem do tohto konceptu ísť," skonštatoval Fico.
Investičná výnimka súvisí predovšetkým s financovaním cestnej infraštruktúry. Eurofondy, ktoré sú v aktuálnom období na tento účel k dispozícii, sú už rozdelené a s ďalšími do budúcnosti pravdepodobne počítať nemôžeme. "Prichádza obdobie, kedy sa budeme musieť naučiť žiť aj bez zdrojov EÚ. Je to vec hľadania rezerv v štáte," doplnil Fico.
"Potrebujeme od 5 do 7 miliárd eur, aby sme dokončili celú infraštruktúru. To je hrubý odhad, ktorý máme k dispozícii. Nepotrebujeme okamžite získať túto obrovskú sumu peňazí, potrebujeme to dosiahnuť v nejakom období," avizoval premiér.
O zavedení investičnej výnimky do zákona o dlhovej brzde chce vládna koalícia rokovať aj s opozíciou. Na zmenu ústavného zákona totiž potrebuje aj jej podporu. Fico však vylučuje výmenný politický obchod v tejto veci.
"Odmietam ten obraz, že toto sú dobrí a toto zlí. Nebudem kupčiť s opozíciou. Ponúkame každému, kto príde a bude súčasťou vládnej moci, efektívny nástroj na získanie finančných zdrojov na infraštruktúrne projekty, lebo zdroje z európskych peňazí už nebudú. Ak to nechcú, tak to nebude," dodal.
Premiér už v rozhovore pre TASR uviedol, že na myšlienke zavedenia investičnej výnimky je vo vládnej koalícii zhoda. Upozornil však, že pri schvaľovaní bude záležať na konkrétnych detailoch jej nastavenia. Táto téma by sa mala vyriešiť ešte v priebehu tohto roka. "Je to zákon, ktorý by mal prejsť riadnym legislatívnym konaním, vrátane Rady rozvoja a solidarity. Verím, že rok 2017 môže byť rozhodujúci. Pri rokovaniach s opozíciou rýchlo zistíme, či je alebo nie je záujem do tohto konceptu ísť," skonštatoval Fico.
Investičná výnimka súvisí predovšetkým s financovaním cestnej infraštruktúry. Eurofondy, ktoré sú v aktuálnom období na tento účel k dispozícii, sú už rozdelené a s ďalšími do budúcnosti pravdepodobne počítať nemôžeme. "Prichádza obdobie, kedy sa budeme musieť naučiť žiť aj bez zdrojov EÚ. Je to vec hľadania rezerv v štáte," doplnil Fico.