V prípade hlavnej značky Nivea sa tržby na organickej báze zvýšili, avšak luxusná značka La Prairie zaznamenala pokles tržieb o 7 %.
Autor TASR
Hamburg 8. augusta (TASR) - Nemecká spoločnosť Beiersdorf, ktorá je známa najmä výrobou kozmetiky Nivea, oznámila za 1. polrok pokles prevádzkového zisku, pričom výsledky zaostali za očakávaniami. Odhady nesplnila ani v prípade tržieb, aj keď tie zaznamenali medziročný rast. Výsledky výrazne ovplyvnil pokles dopytu po luxusných produktoch v Číne, čo sa dotklo aj značky Beiersdorfu La Prairie. Informovala o tom agentúra Reuters.
Tržby za 1. polrok tohto roka dosiahli 5,2 miliardy eur. Na organickej báze to predstavuje rast o 7,1 %. Rast tak mierne zaostal za očakávaniami, keďže analytici počítali s organickým rastom tržieb o 7,2 %.
V prípade hlavnej značky Nivea sa tržby na organickej báze zvýšili, avšak luxusná značka La Prairie zaznamenala pokles tržieb o 7 %. Dôvodom sú zhoršené podmienky na kľúčovom čínskom trhu.
Prevádzkový zisk nezahrnujúci mimoriadne položky klesol na 838 miliónov eur. Beiersdorf tak aj v tomto ukazovateli zaostal za odhadmi, keď analytici predpokladali prevádzkový zisk na úrovni 890 miliónov eur. Dôvodom sú podľa firmy najmä zvýšené výdavky na marketing, výskum a vývoj, ako aj na digitalizáciu.
Firma zároveň zopakovala prognózu vývoja organických tržieb za celý rok 2024. Naďalej počíta s ich rastom o 6 % až 8 %. Veľa však podľa spoločnosti bude závisieť od toho, ako sa bude dariť značke La Prairie v 2. polroku.
Tržby za 1. polrok tohto roka dosiahli 5,2 miliardy eur. Na organickej báze to predstavuje rast o 7,1 %. Rast tak mierne zaostal za očakávaniami, keďže analytici počítali s organickým rastom tržieb o 7,2 %.
V prípade hlavnej značky Nivea sa tržby na organickej báze zvýšili, avšak luxusná značka La Prairie zaznamenala pokles tržieb o 7 %. Dôvodom sú zhoršené podmienky na kľúčovom čínskom trhu.
Prevádzkový zisk nezahrnujúci mimoriadne položky klesol na 838 miliónov eur. Beiersdorf tak aj v tomto ukazovateli zaostal za odhadmi, keď analytici predpokladali prevádzkový zisk na úrovni 890 miliónov eur. Dôvodom sú podľa firmy najmä zvýšené výdavky na marketing, výskum a vývoj, ako aj na digitalizáciu.
Firma zároveň zopakovala prognózu vývoja organických tržieb za celý rok 2024. Naďalej počíta s ich rastom o 6 % až 8 %. Veľa však podľa spoločnosti bude závisieť od toho, ako sa bude dariť značke La Prairie v 2. polroku.