Mladšie historické vozidlá budú mať preukaz, ktorý vydá príslušný národný orgán Medzinárodnej organizácie historických vozidiel (FIVA).
Autor TASR
Bratislava 18. júla (TASR) - Takzvané "youngtimery", teda 20 až 25 rokov staré vozidlá, sa stanú oficiálne mladšími historickými vozidlami. Pre ich majiteľov z toho budú plynúť rôzne výhody, napríklad potenciál stať sa časom majiteľom historického vozidla, teda veterána. Novelu zákona o prevádzke vozidiel v cestnej premávke skupiny poslancov hnutia Sme rodina podpísala prezidentka Zuzana Čaputová.
Mladšie historické vozidlá budú mať preukaz, ktorý vydá príslušný národný orgán Medzinárodnej organizácie historických vozidiel (FIVA). "Vozidlo musí byť vyrobené pred viac ako 20 rokmi, ale nie viac ako 30 rokmi, a už sa nevyrába ako typ vozidla, je historicky zachované, udržiavané v pôvodnom stave a neprešlo žiadnou podstatnou zmenou technických vlastností jeho hlavných súčastí, obvykle sa používa vo voľnom čase, je prihlásené v evidencii vozidiel a po dosiahnutí veku 30 rokov má nárok na preukaz historického vozidla," uviedli predkladatelia.
Zvýhodní sa tiež správny poplatok pri zápise mladšieho historického vozidla, a to na pevnú sumu 33 eur. Novela bude účinná od 1. januára 2024.
Mladšie historické vozidlá budú mať preukaz, ktorý vydá príslušný národný orgán Medzinárodnej organizácie historických vozidiel (FIVA). "Vozidlo musí byť vyrobené pred viac ako 20 rokmi, ale nie viac ako 30 rokmi, a už sa nevyrába ako typ vozidla, je historicky zachované, udržiavané v pôvodnom stave a neprešlo žiadnou podstatnou zmenou technických vlastností jeho hlavných súčastí, obvykle sa používa vo voľnom čase, je prihlásené v evidencii vozidiel a po dosiahnutí veku 30 rokov má nárok na preukaz historického vozidla," uviedli predkladatelia.
Zvýhodní sa tiež správny poplatok pri zápise mladšieho historického vozidla, a to na pevnú sumu 33 eur. Novela bude účinná od 1. januára 2024.