Upraví sa tiež zmena spôsobu splnomocnenia certifikačných orgánov na výkon činností súvisiacich s údržbou železničných koľajových vozidiel z uznávania na akreditáciu.
Autor TASR
Bratislava 5. novembra (TASR) – Zákon o dráhach sa upraví aj na základe poznatkov z aplikačnej praxe. Zmeny sa týkajú napríklad odstránenia dvojakého oprávňovania právnických osôb na vykonávanie postupov posudzovania zhody s vnútroštátnymi predpismi. Novelu zákona z dielne Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR v piatok podpísala prezidentka SR Zuzana Čaputová.
Návrhom sa upravuje aj lehota na prijatie žiadostí o pridelenie kapacity. Konkrétnu lehotu má určiť manažér infraštruktúry v podmienkach používania železničnej siete a pri jej určovaní rešpektovať pravidlo, že sa nesmie skončiť skôr ako 12 mesiacov pred zmenou cestovného poriadku.
Upraví sa tiež zmena spôsobu splnomocnenia certifikačných orgánov na výkon činností súvisiacich s údržbou železničných koľajových vozidiel z uznávania na akreditáciu. Od januára 2020 totiž v SR existuje subjekt, ktorý akredituje orgány posudzovania zhody pre túto činnosť v súlade s vykonávacím nariadením Komisie.
Dvojaké oprávňovanie právnických osôb na vykonávanie postupov posudzovania zhody s vnútroštátnymi predpismi sa zároveň odstráni. Špecifikuje sa poverovanie posudzovania zhody s vnútroštátnymi predpismi podľa zákona o dráhach aj pri iných subsystémoch ako vozidlách.
Súčasťou schválenej novely je aj pozmeňujúci návrh poslanca Miloša Svrčeka (Sme rodina), ktorý upravuje aj križovanie hlavných železničných tratí. Zároveň umožňuje vyňať časť železničnej infraštruktúry, ktorá nemá žiadny strategický význam, z režimu spoplatňovania a oddelenia správy železničnej infraštruktúry a poskytovania železničných služieb.
Návrhom sa upravuje aj lehota na prijatie žiadostí o pridelenie kapacity. Konkrétnu lehotu má určiť manažér infraštruktúry v podmienkach používania železničnej siete a pri jej určovaní rešpektovať pravidlo, že sa nesmie skončiť skôr ako 12 mesiacov pred zmenou cestovného poriadku.
Upraví sa tiež zmena spôsobu splnomocnenia certifikačných orgánov na výkon činností súvisiacich s údržbou železničných koľajových vozidiel z uznávania na akreditáciu. Od januára 2020 totiž v SR existuje subjekt, ktorý akredituje orgány posudzovania zhody pre túto činnosť v súlade s vykonávacím nariadením Komisie.
Dvojaké oprávňovanie právnických osôb na vykonávanie postupov posudzovania zhody s vnútroštátnymi predpismi sa zároveň odstráni. Špecifikuje sa poverovanie posudzovania zhody s vnútroštátnymi predpismi podľa zákona o dráhach aj pri iných subsystémoch ako vozidlách.
Súčasťou schválenej novely je aj pozmeňujúci návrh poslanca Miloša Svrčeka (Sme rodina), ktorý upravuje aj križovanie hlavných železničných tratí. Zároveň umožňuje vyňať časť železničnej infraštruktúry, ktorá nemá žiadny strategický význam, z režimu spoplatňovania a oddelenia správy železničnej infraštruktúry a poskytovania železničných služieb.