Priority združenia na ďalšie štyri roky majú celkovo devätnásť bodov a sú rozdelené do viacerých okruhov.
Autor TASR
Bratislava 17. októbra (TASR) - Združenie cestných dopravcov SR (Česmad Slovakia) bude naďalej viesť Pavol Piešťanský zo spoločnosti Yellow Express. Prvým viceprezidentom sa stal Pavol Hudák zo spoločnosti Hudos a druhým viceprezidentom Stanislav Boušek zo spoločnosti Bosta, informoval Česmad v utorok.
"Cestná doprava má pred sebou náročné výzvy, a preto bude dôležité, aby sa prijali viaceré strategické legislatívne návrhy nevyhnutné pre vyššiu konkurencieschopnosť sektora cestnej dopravy na Slovensku," uviedol prezident združenia Pavol Piešťanský.
Priority združenia na ďalšie štyri roky majú celkovo devätnásť bodov a sú rozdelené do viacerých okruhov - oblasť daní a poplatkov, oblasť zamestnávania, bezpečnosti na cestách, odbornosti a pracovných podmienok vodičov a oblasť ekológie a modernizácie sektoru dopravy.
"Zásadne nesúhlasíme s viacerými plánovanými zmenami, ako je skokové zvyšovanie sadzieb mýta, spoplatnenie ciest II. a III. triedy mýtom či zavedenie bodového systému aj pre profesionálnych vodičov. Pri vozidlách nad 12 ton by pre vodičov mal platiť zákaz nakládky a vykládky. Nezanedbateľné je tiež vytvorenie podporných mechanizmov štátu, aby motivovali pri prechode na novšie, ekologickejšie vozidlá," doplnil Piešťanský.
"Cestná doprava má pred sebou náročné výzvy, a preto bude dôležité, aby sa prijali viaceré strategické legislatívne návrhy nevyhnutné pre vyššiu konkurencieschopnosť sektora cestnej dopravy na Slovensku," uviedol prezident združenia Pavol Piešťanský.
Priority združenia na ďalšie štyri roky majú celkovo devätnásť bodov a sú rozdelené do viacerých okruhov - oblasť daní a poplatkov, oblasť zamestnávania, bezpečnosti na cestách, odbornosti a pracovných podmienok vodičov a oblasť ekológie a modernizácie sektoru dopravy.
"Zásadne nesúhlasíme s viacerými plánovanými zmenami, ako je skokové zvyšovanie sadzieb mýta, spoplatnenie ciest II. a III. triedy mýtom či zavedenie bodového systému aj pre profesionálnych vodičov. Pri vozidlách nad 12 ton by pre vodičov mal platiť zákaz nakládky a vykládky. Nezanedbateľné je tiež vytvorenie podporných mechanizmov štátu, aby motivovali pri prechode na novšie, ekologickejšie vozidlá," doplnil Piešťanský.