Medzi trasy s najväčším nárastom záujmu ľudí o cestovanie v prvej triede patrí podľa neho napríklad úsek z Banskej Bystrice do Žiliny.
Autor TASR
Bratislava 12. augusta (TASR) - V prípade zvýšeného záujmu cestujúcich plánuje Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) v budúcnosti radiť k vlakom častejšie dva vozne prvej triedy. Podľa hovorcu spoločnosti Tomáša Kováča totiž dopravca dopyt cestujúcich po takýchto miestach monitoruje. "A do vlakov, v ktorých zaznamenávame zvýšený dopyt našich zákazníkov, plánujeme v budúcnosti radiť aj dva vozne prvej triedy podľa našich aktuálnych možností," avizoval hovorca pre TASR.
Už v súčasnosti však spoločnosť podľa jeho slov v niektorých vybraných rýchlikoch radí dva vozne prvej triedy. Popularita cestovania v prvej triede totiž medzi pasažiermi narastá. "Počet ciest uskutočnených v prvej triede nám medziročne stúpol o viac než štvrtinu," priblížil Kováč. Kým v roku 2015 ich bolo 387.919, v roku 2016 to už bolo 491.897 ciest. "Tento trend pokračuje aj v tomto roku, samozrejme, konečnú bilanciu budeme mať k dispozícii až po uzavretí kalendárneho roka," doplnil.
Medzi trasy s najväčším nárastom záujmu ľudí o cestovanie v prvej triede patrí podľa neho napríklad úsek z Banskej Bystrice do Žiliny. Tu ZSSK stúpol počet predaných lístkov do prvej triedy v prvom polroku 2017 v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka trojnásobne.
V prvej triede chce však viac ľudí cestovať aj na hlavnom severo-východnom ťahu z Bratislavy do Trenčína, Považskej Bystrice či Vrútok a aj na južnej trase z Bratislavy do Zvolena.
Dôvodom je podľa dopravcu to, že čoraz častejšie cestujúci očakávajú od cesty vlakom viac, než len presun z miesta na miesto. "Najmä pri cestovaní na dlhšie vzdialenosti majú vyššie nároky, ako napríklad väčší cestovateľský komfort či služby navyše, ktoré pri cestovaní 1. triedou môžeme uspokojiť," opísal Kováč.
Cestujúci môžu v prípade štátneho dopravcu ZSSK cestovať prvou triedou vo vlakoch kategórie InterCity, EuroCity, SuperCity, v rýchlikoch, v expresných vlakoch a vo vybraných regionálnych rýchlikoch.
Ak sa však podľa Kováča stane, že ZSSK nezaradí do súpravy predpísané vozne a napríklad aj vozeň prvej triedy, pravdepodobne bol vyčlenený pre poruchu, vykonávanie servisu či nevyhnutných opráv. "Vozne vyčlenené na údržbársky či modernizačný zásah nahrádzame podľa našich možností prioritne klimatizovanými vozňami, avšak predpísané radenie sa nepodarí vždy zabezpečiť," pripustil hovorca. Za vzniknutý diskomfort sa preto cestujúcim ospravedlnil.
Už v súčasnosti však spoločnosť podľa jeho slov v niektorých vybraných rýchlikoch radí dva vozne prvej triedy. Popularita cestovania v prvej triede totiž medzi pasažiermi narastá. "Počet ciest uskutočnených v prvej triede nám medziročne stúpol o viac než štvrtinu," priblížil Kováč. Kým v roku 2015 ich bolo 387.919, v roku 2016 to už bolo 491.897 ciest. "Tento trend pokračuje aj v tomto roku, samozrejme, konečnú bilanciu budeme mať k dispozícii až po uzavretí kalendárneho roka," doplnil.
Medzi trasy s najväčším nárastom záujmu ľudí o cestovanie v prvej triede patrí podľa neho napríklad úsek z Banskej Bystrice do Žiliny. Tu ZSSK stúpol počet predaných lístkov do prvej triedy v prvom polroku 2017 v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka trojnásobne.
V prvej triede chce však viac ľudí cestovať aj na hlavnom severo-východnom ťahu z Bratislavy do Trenčína, Považskej Bystrice či Vrútok a aj na južnej trase z Bratislavy do Zvolena.
Dôvodom je podľa dopravcu to, že čoraz častejšie cestujúci očakávajú od cesty vlakom viac, než len presun z miesta na miesto. "Najmä pri cestovaní na dlhšie vzdialenosti majú vyššie nároky, ako napríklad väčší cestovateľský komfort či služby navyše, ktoré pri cestovaní 1. triedou môžeme uspokojiť," opísal Kováč.
Cestujúci môžu v prípade štátneho dopravcu ZSSK cestovať prvou triedou vo vlakoch kategórie InterCity, EuroCity, SuperCity, v rýchlikoch, v expresných vlakoch a vo vybraných regionálnych rýchlikoch.
Ak sa však podľa Kováča stane, že ZSSK nezaradí do súpravy predpísané vozne a napríklad aj vozeň prvej triedy, pravdepodobne bol vyčlenený pre poruchu, vykonávanie servisu či nevyhnutných opráv. "Vozne vyčlenené na údržbársky či modernizačný zásah nahrádzame podľa našich možností prioritne klimatizovanými vozňami, avšak predpísané radenie sa nepodarí vždy zabezpečiť," pripustil hovorca. Za vzniknutý diskomfort sa preto cestujúcim ospravedlnil.