Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 24. november 2024Meniny má Emília
< sekcia Ekonomika

Lego plánuje viac ako zdvojnásobiť počet svojich obchodov v Číne

Lego figúrky na archívnej snímke. Foto: TASR/AP

Spoločnosť Lego plánuje rozšíriť svoju sieť obchodov zo súčasných 60 na približne 140 obchodov v 30 rôznych čínskych mestách do konca roka.

Peking 2. februára (TASR) - Dánsky výrobca známej stavebnice Lego plánuje tento rok viac ako zdvojnásobiť počet svojich obchodov v Číne. Bude to jeho najväčšia expanzia, keďže dopyt po farebných plastových kockách neovplyvnilo ani spomalenie čínskej ekonomiky.

Vzhľadom na klesajúci alebo stagnujúci predaj na hlavných trhoch v západnej Európe a USA, je Čína stále svetlým bodom pre Lego. Aj keď tu stále zápasí s kópiami svojej legendárnej stavebnice, napriek tomu, že vláda v Pekingu oznámila, že podnikne kroky na zmiernenie tohto problému.

Spoločnosť Lego plánuje rozšíriť svoju sieť obchodov zo súčasných 60 na približne 140 obchodov v 30 rôznych čínskych mestách do konca roka.

Generálny riaditeľ Niels B. Christiansen uviedol, že napriek spomaľovaniu ekonomiky jeho spoločnosť neregistruje žiadnu stagnáciu na čínskom trhu s hračkami.

Čínske hospodárstvo vlani dosiahlo najpomalšie tempo rastu za 28 rokov. Obchodná vojna Pekingu so Spojenými štátmi a rastúci objem dlhu vyvolávajú obavy z ďalšej straty dynamiky druhej najväčšej svetovej ekonomiky v tomto roku.

Čínsky trh hračiek a hier má hodnotu 31 miliárd USD (27,02 miliardy eur) a podieľa sa menej ako 10 % na celkových tržbách spoločnosti Lego. Dôležitosť tohto trhu však stúpa. Lego preto koncom roka 2016 otvorilo továreň južne od Šanghaja, keďže čínski rodičia prestali klásť hlavný dôraz na disciplínu a prikláňajú sa viac k slobodnej hre.

"Až 95 % čínskych rodičov chce, aby sa ich deti viac hrali a majú záujem poskytnúť im vysoko kvalitné hračky," povedal Christiansen.

Dánska firma plánuje otvoriť svoj tretí vlajkový obchod v Pekingu v marci tohto roka a pokračovať v partnerstve s čínskym internetovým gigantom Tencent. Neposkytla však žiadne informácie o financiách v súvislosti s plánmi na otvorenie 80 nových obchodov.

Lego dosiahlo určitý úspech v boji s porušovaním autorských práv v Číne, ale kópie jeho stavebnice zostávajú veľkým problémom, napriek vyhláseniam vlády.

"Je jasné, že Čína má ambíciu urobiť niečo s týmto problémom, ale ešte sme nevideli výsledky," povedal Christiansen.

Lego vyhralo dva súdne spory týkajúce sa autorských práv v Číne. Ale takéto procesy trvajú veľmi dlho a aj po vynesení rozsudku vedie od slov k činu dlhá cesta, dodal.

(1 EUR = 1,1471 USD)