Spoločnosť Olympus vyrábala fotoaparáty od roku 1936, keď uviedla na trh produkt s objektívom Zuiko.
Autor TASR
Tokio 24. júna (TASR) – Japonská firma Olympus dnes oznámila, že predáva svoju problematickú divíziu fotoaparátov a sústredí sa na výrobu zdravotnej techniky, ktorá bude odteraz jadrom jej podnikania.
Predaj znamená koniec jednej éry. Spoločnosť Olympus vyrábala fotoaparáty od roku 1936, keď uviedla na trh produkt s objektívom Zuiko. V tomto odvetví priemyslu firma, rovnako ako ich konkurencia, zápasila s poklesom dopytu po tradičných fotoaparátoch, keďže spotrebitelia sa stále viac spoliehajú na čoraz sofistikovanejšie smartfóny.
Japonská spoločnosť uviedla, že podpísala memorandum o porozumení o prevode svojej divízie fotoaparátov na investičný fond Japan Industrial Partners, s cieľom uzavrieť konečnú dohodu do konca septembra.
Hodnota transakcie nebola zverejnená.
Olympus pritom vyrobil množstvo slávnych produktov, medzi ktoré patria malé kompaktné fotoaparáty Olympus Pen, prvý diktafón s mikrokazetami na svete Zuiko Pearlcorder a sériu zrkadloviek Olympus OM-D s vymeniteľnými objektívmi.
Spoločnosť uviedla, že sa pokúsila znížiť náklady a vyvinúť ziskové objektívy vyššej triedy, aby prežila na trhu s digitálnymi fotoaparátmi, kde sú podmienky stále náročnejšie.
„Napriek všetkému úsiliu zaznamenala divízia fotoaparátov Olympus prevádzkové straty tri po sebe nasledujúce fiškálne roky, do konca marca 2020,“ uviedla spoločnosť.
Na druhej strane však Olympus dosiahol úspech v oblasti zdravotníckych zariadení a získal obrovský, až 70 % podiel na globálnom trhu endoskopov.
Rozhodnutie firmy prichádza v čase, keď veľa jej tradičných domácich súperov vrátane spoločností Fujifilm a Canon tiež agresívne expanduje v oblasti zdravotníckych zariadení pre klesajúci predaj fotoaparátov.
Predaj znamená koniec jednej éry. Spoločnosť Olympus vyrábala fotoaparáty od roku 1936, keď uviedla na trh produkt s objektívom Zuiko. V tomto odvetví priemyslu firma, rovnako ako ich konkurencia, zápasila s poklesom dopytu po tradičných fotoaparátoch, keďže spotrebitelia sa stále viac spoliehajú na čoraz sofistikovanejšie smartfóny.
Japonská spoločnosť uviedla, že podpísala memorandum o porozumení o prevode svojej divízie fotoaparátov na investičný fond Japan Industrial Partners, s cieľom uzavrieť konečnú dohodu do konca septembra.
Hodnota transakcie nebola zverejnená.
Olympus pritom vyrobil množstvo slávnych produktov, medzi ktoré patria malé kompaktné fotoaparáty Olympus Pen, prvý diktafón s mikrokazetami na svete Zuiko Pearlcorder a sériu zrkadloviek Olympus OM-D s vymeniteľnými objektívmi.
Spoločnosť uviedla, že sa pokúsila znížiť náklady a vyvinúť ziskové objektívy vyššej triedy, aby prežila na trhu s digitálnymi fotoaparátmi, kde sú podmienky stále náročnejšie.
„Napriek všetkému úsiliu zaznamenala divízia fotoaparátov Olympus prevádzkové straty tri po sebe nasledujúce fiškálne roky, do konca marca 2020,“ uviedla spoločnosť.
Na druhej strane však Olympus dosiahol úspech v oblasti zdravotníckych zariadení a získal obrovský, až 70 % podiel na globálnom trhu endoskopov.
Rozhodnutie firmy prichádza v čase, keď veľa jej tradičných domácich súperov vrátane spoločností Fujifilm a Canon tiež agresívne expanduje v oblasti zdravotníckych zariadení pre klesajúci predaj fotoaparátov.