Pernod Ricard plánuje predať svoje značky vín z Austrálie, Nového Zélandu a Španielska vrátane známych značiek ako Jacob's Creek, Stoneleigh a Campo Viejo.
Autor TASR
Paríž 17. júla (TASR) - Francúzsky výrobca liehovín Pernod Ricard v stredu oznámil, že sa dohodol na predaji väčšiny svojho portfólia vín vlastníkom austrálskej spoločnosti Accolade Wines (AWL), aby sa mohol sústrediť na svoju hlavnú divíziu liehovín. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters.
Pernod Ricard plánuje predať svoje značky vín z Austrálie, Nového Zélandu a Španielska vrátane známych značiek ako Jacob's Creek, Stoneleigh a Campo Viejo. Tento krok musia ešte schváliť príslušné regulačné úrady. Cenu Pernod Ricard nezverejnil. Ponechal si však aj naďalej značky šampanského, ako aj americké, argentínske a francúzske značky vína.
Vďaka tomuto kroku sa Pernod Ricard bude môcť sústrediť na svoje portfólio liehovín, ako sú Absolut Vodka či koňak Martell, najmä na produkty s vyššou cenou, ktoré sú motorom jeho rastu.
Predaj vína tvoril len 4 % z tržieb Pernod Ricard vo finančnom roku, ktorý sa skončil v júni 2023, pričom v sledovanom období klesol o 2 %. Spoločnosť sa čoraz viac zameriava na drahé likéry.
Vinársky priemysel na celom svete zápasí s prebytkom ponuky, čo núti niektorých výrobcov redukovať viniče.
Spoločnosť AWL vlastní konzorcium investorov, medzi ktorými sú aj fondy podporované americkým gigantom v oblasti private equity - Bain Capital.
Pernod Ricard dodal, že transakcia by sa mala uzavrieť v druhej polovici roka 2025.
Pernod Ricard plánuje predať svoje značky vín z Austrálie, Nového Zélandu a Španielska vrátane známych značiek ako Jacob's Creek, Stoneleigh a Campo Viejo. Tento krok musia ešte schváliť príslušné regulačné úrady. Cenu Pernod Ricard nezverejnil. Ponechal si však aj naďalej značky šampanského, ako aj americké, argentínske a francúzske značky vína.
Vďaka tomuto kroku sa Pernod Ricard bude môcť sústrediť na svoje portfólio liehovín, ako sú Absolut Vodka či koňak Martell, najmä na produkty s vyššou cenou, ktoré sú motorom jeho rastu.
Predaj vína tvoril len 4 % z tržieb Pernod Ricard vo finančnom roku, ktorý sa skončil v júni 2023, pričom v sledovanom období klesol o 2 %. Spoločnosť sa čoraz viac zameriava na drahé likéry.
Vinársky priemysel na celom svete zápasí s prebytkom ponuky, čo núti niektorých výrobcov redukovať viniče.
Spoločnosť AWL vlastní konzorcium investorov, medzi ktorými sú aj fondy podporované americkým gigantom v oblasti private equity - Bain Capital.
Pernod Ricard dodal, že transakcia by sa mala uzavrieť v druhej polovici roka 2025.