Vďačí za to najmä odbytu na európskom trhu.
Autor TASR
Štokholm 20. júla (TASR) - Švédsky výrobca domácich spotrebičov Electrolux zaznamenal v 2. štvrťroku nárast zisku a o niečo väčší, ako mu predpovedali analytici. Vďačí za to najmä odbytu na európskom trhu, zatiaľ čo jeho predaj v Severnej Amerike sa spomalil. Informovali o tom agentúry Reuters a RTTNews.
Prevádzkový zisk Electroluxu v 2. kvartáli 2016 vzrástol o 70 % na 1,56 miliardy švédskych korún (164,34 milióna eur) z 921 milióna SEK v rovnakom období minulého roka.
Tržby spoločnosti pritom v 2. štvrťroku klesli o 4 % na 29,98 miliardy SEK z vlaňajších 31,35 miliardy SEK.
Analytici, ktorých oslovila agentúra Reuters predpovedali švédskej spoločnosti v období apríl-jún o niečo nižší zisk, a to 1,52 miliardy SEK, a tržby v priemere 30,6 miliardy SEK.
Dôvodom nižších tržieb boli nepriaznivé menové kurzy a tiež pokles predaja v Severnej Amerike a slabý odbyt v Južnej Amerike.
Prevádzkový zisk Electroluxu v 2. kvartáli 2016 vzrástol o 70 % na 1,56 miliardy švédskych korún (164,34 milióna eur) z 921 milióna SEK v rovnakom období minulého roka.
Tržby spoločnosti pritom v 2. štvrťroku klesli o 4 % na 29,98 miliardy SEK z vlaňajších 31,35 miliardy SEK.
Analytici, ktorých oslovila agentúra Reuters predpovedali švédskej spoločnosti v období apríl-jún o niečo nižší zisk, a to 1,52 miliardy SEK, a tržby v priemere 30,6 miliardy SEK.
Dôvodom nižších tržieb boli nepriaznivé menové kurzy a tiež pokles predaja v Severnej Amerike a slabý odbyt v Južnej Amerike.