Vianoce zostávajú pre Slovákov najväčšou darčekovou sezónou, ale trendy v nakupovaní sa líšia podľa veku a pohlavia.
Autor TASR
Bratislava 18. novembra (TASR) - Až 74 % Slovákov začína premýšľať o vianočných darčekoch už v novembri. Vianoce súčasne jednoznačne na Slovensku vedú ako hlavná príležitosť venovať niekomu darček - až u 66 % mužov a 84 % žien. Vyplýva to z prieskumu Perfect Crowd realizovaného pre online trhovisko Allegro.
Vianoce zostávajú pre Slovákov najväčšou darčekovou sezónou, ale trendy v nakupovaní sa líšia podľa veku a pohlavia. Až 41 % mužov necháva nakupovanie darčekov na poslednú chvíľu, zatiaľ čo ženy radšej plánujú dopredu a preferujú osobnejšie darčeky. Slováci vo veku 50 až 60 rokov minú na darčeky o 15 % viac ako mladšie generácie, pričom uprednostňujú kvalitné a praktické dary. Naopak, mladí ľudia do 29 rokov častejšie využívajú zľavy na Black Friday - až 37 % z nich nakupuje v zľavách, v porovnaní s 22 % v skupine 50 až 60 rokov.
Black Friday prináša zaujímavé možnosti - 52 % Slovákov ho vníma ako šancu získať výhodné ponuky prostredníctvom starostlivého a včasného plánovania. Zároveň 29 % respondentov nevie presne, čo kúpi, a rozhoduje sa na základe aktuálne dostupných ponúk.
Podľa najnovších údajov na Slovensku rastie dopyt po personalizovaných a osobnejších darčekoch. Až 55 % respondentov uvádza, že sa snaží vyberať darčeky, ktoré sú jedinečné a prispôsobené potrebám obdarovaného. Súčasne, 45 % zákazníkov preferuje univerzálnejšie darčeky. Záujem o praktické darčeky stúpol až na 64 %, pričom medzi najobľúbenejšie kategórie patria domáce potreby, elektronika a športové vybavenie.
Vianoce zostávajú pre Slovákov najväčšou darčekovou sezónou, ale trendy v nakupovaní sa líšia podľa veku a pohlavia. Až 41 % mužov necháva nakupovanie darčekov na poslednú chvíľu, zatiaľ čo ženy radšej plánujú dopredu a preferujú osobnejšie darčeky. Slováci vo veku 50 až 60 rokov minú na darčeky o 15 % viac ako mladšie generácie, pričom uprednostňujú kvalitné a praktické dary. Naopak, mladí ľudia do 29 rokov častejšie využívajú zľavy na Black Friday - až 37 % z nich nakupuje v zľavách, v porovnaní s 22 % v skupine 50 až 60 rokov.
Black Friday prináša zaujímavé možnosti - 52 % Slovákov ho vníma ako šancu získať výhodné ponuky prostredníctvom starostlivého a včasného plánovania. Zároveň 29 % respondentov nevie presne, čo kúpi, a rozhoduje sa na základe aktuálne dostupných ponúk.
Podľa najnovších údajov na Slovensku rastie dopyt po personalizovaných a osobnejších darčekoch. Až 55 % respondentov uvádza, že sa snaží vyberať darčeky, ktoré sú jedinečné a prispôsobené potrebám obdarovaného. Súčasne, 45 % zákazníkov preferuje univerzálnejšie darčeky. Záujem o praktické darčeky stúpol až na 64 %, pričom medzi najobľúbenejšie kategórie patria domáce potreby, elektronika a športové vybavenie.