Každá tretia z nich vyhlásila, že sa kvôli nim bojí o svoje prežitie.
Autor TASR
Bratislava 11. júla (TASR) - České a slovenské firmy majú pred novými pravidlami o ochrane osobných údajov (GDPR) najväčší rešpekt. Každá tretia z nich vyhlásila, že sa kvôli nim bojí o svoje prežitie. Firmy v ostatných európskych krajinách až takéto ohrozenie nepociťujú. Vyplýva to zo špeciálneho prieskumu, ktorý vypracovala spoločnosť EOS KSI.
Keď sa firiem v Európe pýtali, čo všetko im prinesie GDPR, české a slovenské firmy pri jednej odpovedi vynikli. Oproti ostatným krajinám omnoho častejšie uviedli, že nové pravidlá môžu znamenať riziko pre ich obchodný model. V českých firmách to povedalo 43 % spoločností, čo je spomedzi sledovaných krajín úplne najviac. Nasleduje Rumunsko s 39 a na treťom mieste Slovensko s 37 %.
Štúdia pritom sledovala 15 európskych krajín a v priemere sa o svoje podnikanie obáva 26 % firiem.
"Príčinou môže byť to, že niektoré firmy presne nevedia, aké povinnosti im z GDPR vyplývajú. Prináša to strach, neistotu a niektoré neveria, že to môžu úspešne zvládnuť," komentuje prieskum Michal Šoltes, konateľ spoločnosti EOS KSI Slovensko.
Obavy z prežitia však nie sú to jediné, s čím sa firmám GDPR spája. Vyše 70 % spoločností očakáva viac 'papierovačiek' a napríklad aj zvyšovanie počtu zamestnancov. Na druhej strane, benefitom GDPR je podľa nich vyššia úroveň ochrany údajov.
GDPR nadobudlo účinnosť 25. mája a firmám prinieslo rad nových povinností. Svojich zákazníkov musia omnoho presnejšie ako v minulosti informovať, čo robia s ich osobnými údajmi a komu ich poskytujú. Zákazníci zároveň získavajú právo požiadať o úplné vymazanie svojich údajov z databáz firiem. Každý únik osobných údajov musia firmy bezprostredne nahlásiť a navrhnúť riešenie. Za nedodržanie týchto ustanovení hrozí pokuta až do výšky 20 miliónov eur alebo do výšky štyroch percent celosvetového ročného obratu firmy.
TASR informovala spoločnosť EOS KSI Slovensko.
Keď sa firiem v Európe pýtali, čo všetko im prinesie GDPR, české a slovenské firmy pri jednej odpovedi vynikli. Oproti ostatným krajinám omnoho častejšie uviedli, že nové pravidlá môžu znamenať riziko pre ich obchodný model. V českých firmách to povedalo 43 % spoločností, čo je spomedzi sledovaných krajín úplne najviac. Nasleduje Rumunsko s 39 a na treťom mieste Slovensko s 37 %.
Štúdia pritom sledovala 15 európskych krajín a v priemere sa o svoje podnikanie obáva 26 % firiem.
"Príčinou môže byť to, že niektoré firmy presne nevedia, aké povinnosti im z GDPR vyplývajú. Prináša to strach, neistotu a niektoré neveria, že to môžu úspešne zvládnuť," komentuje prieskum Michal Šoltes, konateľ spoločnosti EOS KSI Slovensko.
Obavy z prežitia však nie sú to jediné, s čím sa firmám GDPR spája. Vyše 70 % spoločností očakáva viac 'papierovačiek' a napríklad aj zvyšovanie počtu zamestnancov. Na druhej strane, benefitom GDPR je podľa nich vyššia úroveň ochrany údajov.
GDPR nadobudlo účinnosť 25. mája a firmám prinieslo rad nových povinností. Svojich zákazníkov musia omnoho presnejšie ako v minulosti informovať, čo robia s ich osobnými údajmi a komu ich poskytujú. Zákazníci zároveň získavajú právo požiadať o úplné vymazanie svojich údajov z databáz firiem. Každý únik osobných údajov musia firmy bezprostredne nahlásiť a navrhnúť riešenie. Za nedodržanie týchto ustanovení hrozí pokuta až do výšky 20 miliónov eur alebo do výšky štyroch percent celosvetového ročného obratu firmy.
TASR informovala spoločnosť EOS KSI Slovensko.