Z prieskumu vyplýva, že väčšina európskych spoločností (55 %) má stále čo doháňať v digitalizácii upomienkového procesu.
Autor TASR
Bratislava 2. októbra (TASR) - Digitálna transformácia európskeho priemyslu je v súčasnosti obraz tvorený dvoma polovicami. Zatiaľ čo jedna polovica spoločností si dáva vysoké ohodnotenie, druhá polovica dostáva za digitalizáciu iba priemerné skóre v porovnaní s ostatnými v tomto odvetví, alebo sa dokonca môže považovať za spoločnosť s podpriemernou úrovňou digitalizácie.
Iba 14 % opýtaných uvádza, že ich spoločnosť má veľmi vysoký stupeň digitalizácie, zatiaľ čo ďalších 35 % hodnotí svoj pokrok ako vysoký. Toto sú niektoré z poznatkov z prieskumu „European Payment Practices“ 2019, ktorý oslovil 3400 spoločností v 17 európskych krajinách.
Z prieskumu vyplýva, že väčšina európskych spoločností (55 %) má stále čo doháňať v digitalizácii upomienkového procesu. Až 38 % firiem digitalizovalo svoje upomienkové systémy len čiastočne, zatiaľ čo 17 % s digitalizáciou týchto procesov takmer vôbec nič neurobilo.
"Viac ako polovica opýtaných európskych spoločností má priestor na zlepšenie svojich digitálnych upomienkových systémov. V tejto súvislosti treba naliehavo prijať opatrenia na zníženie omeškaných platieb. Manuálny analógový upomienkový systém nie je len náchylný na chyby, ale vo všeobecnosti sa nedostane k zákazníkovi prostredníctvom najvhodnejšieho komunikačného kanála a v najlepšom možnom čase," zdôrazňuje Justus Hecking-Veltman, finančný riaditeľ skupiny EOS.
Finančný expert vidí značné investície na zmenu upomienkového systému ako hlavný dôvod pomalej digitalizácie. Zavedenie digitálnych nástrojov a procesov si vyžaduje vhodný postoj a značné finančné zdroje. Nie každá spoločnosť si to môže dovoliť, alebo chce dovoliť.
V spolupráci s nezávislým inštitútom pre výskum trhu Kantar, EOS uskutočnila telefonické rozhovory s 3400 spoločnosťami v 17 európskych krajinách, aby sa ich opýtala na prevládajúce platobné postupy v jednotlivých lokalitách. Oslovila 200 spoločností s ročným obratom nad 5 miliónov eur v krajinách Belgicko, Bulharsko, Česká republika, Chorvátsko, Dánsko, Francúzsko, Nemecko, Grécko, Maďarsko, Poľsko, Rumunsko, Rusko, Slovensko, Slovinsko, Španielsko, Švajčiarsko a Spojené kráľovstvo.
Iba 14 % opýtaných uvádza, že ich spoločnosť má veľmi vysoký stupeň digitalizácie, zatiaľ čo ďalších 35 % hodnotí svoj pokrok ako vysoký. Toto sú niektoré z poznatkov z prieskumu „European Payment Practices“ 2019, ktorý oslovil 3400 spoločností v 17 európskych krajinách.
Z prieskumu vyplýva, že väčšina európskych spoločností (55 %) má stále čo doháňať v digitalizácii upomienkového procesu. Až 38 % firiem digitalizovalo svoje upomienkové systémy len čiastočne, zatiaľ čo 17 % s digitalizáciou týchto procesov takmer vôbec nič neurobilo.
"Viac ako polovica opýtaných európskych spoločností má priestor na zlepšenie svojich digitálnych upomienkových systémov. V tejto súvislosti treba naliehavo prijať opatrenia na zníženie omeškaných platieb. Manuálny analógový upomienkový systém nie je len náchylný na chyby, ale vo všeobecnosti sa nedostane k zákazníkovi prostredníctvom najvhodnejšieho komunikačného kanála a v najlepšom možnom čase," zdôrazňuje Justus Hecking-Veltman, finančný riaditeľ skupiny EOS.
Finančný expert vidí značné investície na zmenu upomienkového systému ako hlavný dôvod pomalej digitalizácie. Zavedenie digitálnych nástrojov a procesov si vyžaduje vhodný postoj a značné finančné zdroje. Nie každá spoločnosť si to môže dovoliť, alebo chce dovoliť.
V spolupráci s nezávislým inštitútom pre výskum trhu Kantar, EOS uskutočnila telefonické rozhovory s 3400 spoločnosťami v 17 európskych krajinách, aby sa ich opýtala na prevládajúce platobné postupy v jednotlivých lokalitách. Oslovila 200 spoločností s ročným obratom nad 5 miliónov eur v krajinách Belgicko, Bulharsko, Česká republika, Chorvátsko, Dánsko, Francúzsko, Nemecko, Grécko, Maďarsko, Poľsko, Rumunsko, Rusko, Slovensko, Slovinsko, Španielsko, Švajčiarsko a Spojené kráľovstvo.