Vlani utratili Slováci za energeťáky viac než 40 miliónov eur.
Autor TASR
Bratislava 2. júla (TASR) - Slováci v minulom roku vypili viac ako 18,6 milióna litrov "energeťákov" a utratili za ne 41,2 milióna eur. V prepočte na rok tak ide o približne 4,2 litra energetického nápoja na jedného dospelého Slováka. Vyplýva to z maloobchodného auditu spoločnosti Nielsen za obdobie posledných 12 mesiacov (jún 2016 až máj 2017).
Z hľadiska rýchlosti rastu obsadili energetické nápoje siedmu priečku v rebríčku Top 30 kategórií. Kým priemerná potravinárska kategória v obchodoch s potravinami a zmiešaným tovarom rástla v tržbách medziročne o 2,2 %, kategória energetických nápojov dosiahla nárast obratu tržieb až o 7 % a rovnako vzrástol aj objem predajov.
Silnejúcu tendenciu potvrdzuje aj spoločnosť PepsiCo, celosvetový výrobca energetických nápojov. "V súčasnosti evidujeme rastúci záujem o energetické nápoje a očakávame, že tento trend sa bude udržiavať. Za narastajúcim dopytom o tento druh nápojov vidíme zvyšujúci sa záujem ľudí o športové aktivity a aktívny životný štýl. Energetické a izotonické nápoje sú jeho súčasťou," uviedla Kateřina Komárková, junior manažérka spoločnosti PepsiCo SR a ČR.
Spoločnosť Nielsen deklaruje, že najdôležitejším typom predajní pre energetické nápoje ostávajú aj naďalej hypermarkety a supermarkety (nad 400 m2), ktorých obrat stúpol o 5 %. Ešte viac vzrástol predaj na čerpacích staniciach, ktoré zvýšili tržby o 9 %. Narastajúce predaje na čerpacích staniciach pritom Komárková odôvodňuje zvyšujúcim sa počtom turistov na cestách.
Najrýchlejší nárast (až o 11 %) sa zaznamenal v rámci predaja v predajniach do 400 m2. Tento kanál tvorí štvrtinu z celého obratu kategórie, a preto, podobne čerpacie stanice, z roka na rok zvyšujú svoju dôležitosť pre predaj kategórie energetických nápojov.
Údaje spoločnosti Nielsen ukazujú, že najpredávanejším typom obalov sú plechovky, ktoré svoju pozíciu výrazne posilnili. Kým pred dvoma rokmi tvorili len 71 % z tržieb, v poslednom roku je ich podiel takmer 80 %. Zvyšnú pätinu tvorí segment fliaš.
Aj napriek nárastu predaja si Slováci za energetické nápoje nemusia priplácať. Podľa spoločnosti Nielsen zostala v porovnaní s predchádzajúcim rokom priemerná cena energetických nápojov nezmenená, na úrovni 2,22 eura za liter. Suma, za ktorú sa energetické nápoje predávajú, sa výrazne líši v závislosti od jednotlivých predajných kanálov. Kým v hypermarketoch a supermarketoch je cena najnižšia (2,10 eura/liter), na čerpacích staniciach presahuje aj dvojnásobok tejto hodnoty (4,30 eura/liter).
Z hľadiska rýchlosti rastu obsadili energetické nápoje siedmu priečku v rebríčku Top 30 kategórií. Kým priemerná potravinárska kategória v obchodoch s potravinami a zmiešaným tovarom rástla v tržbách medziročne o 2,2 %, kategória energetických nápojov dosiahla nárast obratu tržieb až o 7 % a rovnako vzrástol aj objem predajov.
Silnejúcu tendenciu potvrdzuje aj spoločnosť PepsiCo, celosvetový výrobca energetických nápojov. "V súčasnosti evidujeme rastúci záujem o energetické nápoje a očakávame, že tento trend sa bude udržiavať. Za narastajúcim dopytom o tento druh nápojov vidíme zvyšujúci sa záujem ľudí o športové aktivity a aktívny životný štýl. Energetické a izotonické nápoje sú jeho súčasťou," uviedla Kateřina Komárková, junior manažérka spoločnosti PepsiCo SR a ČR.
Spoločnosť Nielsen deklaruje, že najdôležitejším typom predajní pre energetické nápoje ostávajú aj naďalej hypermarkety a supermarkety (nad 400 m2), ktorých obrat stúpol o 5 %. Ešte viac vzrástol predaj na čerpacích staniciach, ktoré zvýšili tržby o 9 %. Narastajúce predaje na čerpacích staniciach pritom Komárková odôvodňuje zvyšujúcim sa počtom turistov na cestách.
Najrýchlejší nárast (až o 11 %) sa zaznamenal v rámci predaja v predajniach do 400 m2. Tento kanál tvorí štvrtinu z celého obratu kategórie, a preto, podobne čerpacie stanice, z roka na rok zvyšujú svoju dôležitosť pre predaj kategórie energetických nápojov.
Údaje spoločnosti Nielsen ukazujú, že najpredávanejším typom obalov sú plechovky, ktoré svoju pozíciu výrazne posilnili. Kým pred dvoma rokmi tvorili len 71 % z tržieb, v poslednom roku je ich podiel takmer 80 %. Zvyšnú pätinu tvorí segment fliaš.
Aj napriek nárastu predaja si Slováci za energetické nápoje nemusia priplácať. Podľa spoločnosti Nielsen zostala v porovnaní s predchádzajúcim rokom priemerná cena energetických nápojov nezmenená, na úrovni 2,22 eura za liter. Suma, za ktorú sa energetické nápoje predávajú, sa výrazne líši v závislosti od jednotlivých predajných kanálov. Kým v hypermarketoch a supermarketoch je cena najnižšia (2,10 eura/liter), na čerpacích staniciach presahuje aj dvojnásobok tejto hodnoty (4,30 eura/liter).