Správanie slovenských spotrebiteľov sa pri kozmetických produktoch neustále približuje európskym štandardom.
Autor TASR
Bratislava 27. augusta (TASR) - Výdavky na kozmetiku vzrástli na Slovensku za uplynulé tri roky na vyše pol miliardy eur. Konkrétne Slováci v roku 2015 investovali do kozmetiky 530,9 milióna eur a v porovnaní s predchádzajúcim rokom 2014 to znamenalo nárast o 24,6 milióna eur.
Vyplýva to z prieskumu, ktorý realizovalo celoeurópske združenie výrobcov kozmetických výrobkov Cosmetics Europe a ktorého členom je aj Slovenské združenie pre značkové výrobky. "Správanie slovenských spotrebiteľov sa pri kozmetických produktoch neustále približuje európskym štandardom. Navyše, dlhodobo zaznamenávame trend rastúcich výdavkov na kozmetické produkty," opísal výkonný riaditeľ združenia Ľubomír Tuchscher.
Najväčší nárast v uplynulom roku zaznamenali produkty spadajúce do skupiny osobných vôní a starostlivosti o vlasy. Medziročné zvýšenia výdavkov v týchto skupinách produktov boli na úrovni do 2,5 %. Z prieskumu vyplynulo, že Slovák v priemere v roku 2015 minul 29 eur na produkty osobnej hygieny, 22 eur na starostlivosť o pleť, 18 eur na vlasovú starostlivosť, 16 eur na voňavky a 14 eur na dekoratívnu kozmetiku.
Starostlivosť o telo a výzor je pritom v živote veľmi dôležitá pre 73 % mladých ľudí. Potvrdil to podľa Tuchschera aj európsky prieskum Nemeckého združenia pre kozmetiku, toaletné potreby, parfumériu a čistiace prostriedky. Vyplýva z neho, že väčšina mladých ľudí si pri odchode z domu okrem mobilného telefónu pribalí aj deodorant.
Vyplýva to z prieskumu, ktorý realizovalo celoeurópske združenie výrobcov kozmetických výrobkov Cosmetics Europe a ktorého členom je aj Slovenské združenie pre značkové výrobky. "Správanie slovenských spotrebiteľov sa pri kozmetických produktoch neustále približuje európskym štandardom. Navyše, dlhodobo zaznamenávame trend rastúcich výdavkov na kozmetické produkty," opísal výkonný riaditeľ združenia Ľubomír Tuchscher.
Najväčší nárast v uplynulom roku zaznamenali produkty spadajúce do skupiny osobných vôní a starostlivosti o vlasy. Medziročné zvýšenia výdavkov v týchto skupinách produktov boli na úrovni do 2,5 %. Z prieskumu vyplynulo, že Slovák v priemere v roku 2015 minul 29 eur na produkty osobnej hygieny, 22 eur na starostlivosť o pleť, 18 eur na vlasovú starostlivosť, 16 eur na voňavky a 14 eur na dekoratívnu kozmetiku.
Starostlivosť o telo a výzor je pritom v živote veľmi dôležitá pre 73 % mladých ľudí. Potvrdil to podľa Tuchschera aj európsky prieskum Nemeckého združenia pre kozmetiku, toaletné potreby, parfumériu a čistiace prostriedky. Vyplýva z neho, že väčšina mladých ľudí si pri odchode z domu okrem mobilného telefónu pribalí aj deodorant.