Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 21. november 2024Meniny má Elvíra
< sekcia Ekonomika

PRIESKUM: Pandémia zvýšila záujem Slovákov o životné poistenie.

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP

Ak ľuďom v poistnej zmluve niektoré dôležité pripoistenie chýba, môžu si ho doplniť. Musia však rátať s tzv. čakacími lehotami, ktoré sa líšia v závislosti od pripoistenia aj konkrétnej poisťovne.

Bratislava 30. marca (TASR) – Pandémia nového koronavírusu zvýšila záujem Slovákov o životné poistenie. Podľa aktuálneho prieskumu spoločnosti FinGO.sk 61 % ľudí žiadalo o kontrolu staršej poistnej zmluvy, aby sa uistili, že majú v súčasnosti dostatočne kryté svoje záväzky. Polovica klientov sa pýtala na možnosti pripoistení, ktoré im v súvislosti s ochorením COVID-19 pomôžu, napríklad pripoistenie práceneschopnosti (PN), ošetrovania člena rodiny (OČR) alebo hospitalizácie.

Približne 83 % maklérov vo februárovom prieskume medzi finančnými sprostredkovateľmi z celého Slovenska uviedlo, že pandémia ochorenia COVID-19 zvýšila záujem o životné poistenie. "Tretina ľudí si chcela uzavrieť nové poistenie, ak doteraz žiadne nemali a 22 % ľudí sa zaujímalo o zrušenie zmluvy alebo zníženie platieb za poistenie," opisuje riaditeľ pre životné poistenie v spoločnosti Patrik Szabó.

V súvislosti s ochorením COVID-19 klientom v rámci životného poistenia môže pomôcť pripoistenie PN, OČR, kritických chorôb, hospitalizácie či smrti. "Podľa prieskumu sa najviac ľudí zaujíma práve o pripoistenie PN, čo uviedlo až 63 % maklérov. Na druhom mieste skončilo pripoistenie kritických chorôb (28 %) a za ním pripoistenie OČR," pokračuje Szabó. 

Ak ľuďom v poistnej zmluve niektoré dôležité pripoistenie chýba, stále si ho môžu doplniť. Musia však rátať s tzv. čakacími lehotami, ktoré sa líšia v závislosti od pripoistenia aj konkrétnej poisťovne. "Napríklad riziko práceneschopnosti má v poisťovniach čakacie lehoty z dôvodu choroby väčšinou tri mesiace. To znamená, že keby ste si PN-ku pripoistili v apríli, môžete si toto pripoistenie uplatniť najskôr po troch mesiacoch, teda v júli," upozorňuje Szabó.

V prieskume tiež 84 % maklérov skonštatovalo, že staršie poistky ľudí dostatočne nechránia. "Ak sa pozrieme na ďalšie najčastejšie nedostatky, 65 % klientov malo v zmluvách nesprávne nastavené poistné sumy jednotlivých pripoistení, v polovici zmlúv chýbali dôležité pripoistenia a necelá tretina ľudí má vo svojich zmluvách neaktualizované balíčky pripoistení," vyčíslil Szabó.

Podľa neho si Slováci nedostatky vo svojich zmluvách často neuvedomujú a platia si poistenie, ktoré im reálne nemusí pomôcť. "Kontrolu životného poistenia odporúčam ľuďom aspoň jedenkrát za dva roky, prípadne pri každej významnejšej životnej zmene, akou môže byť narodenie dieťaťa, kúpa nehnuteľnosti alebo zmena rizikovosti povolania. To všetko sú situácie, ktoré ovplyvňujú nastavenie nášho životného poistenia tak, aby nám a našim blízkym v prípade vážnej choroby alebo úmrtia finančne pomohlo v takom rozsahu, ako môžeme potrebovať," zdôrazňuje.